کد خبر: ۱۷۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
بیماری پوکی استخوان به‌دلیل کاهش ذخایر استخوانی اتفاق می‌افتد. در واقع تا سن 35 سالگی کلسیم مصرف شده در استخوان‌های فرد ذخیره می‌شود و پس از این سن، بدن بتدریج از این ذخایر استفاده می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت> پوکی استخوان یک بیماری پیشرونده و بدون هشدار و علامت ظاهری است که تنها در مراحل پیشرفته، آن هم با شکستگی استخوان بیمار خود را نشان می‌دهد. البته می‌توان این بیماری را از طریق تست‌ها و آزمایش‌های مخصوص در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد؛ از این‌رو آشنایی با این بیماری و دلایل ابتلا به آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

به گزارش شفاآنلاین، دکتر احمدرضا جمشیدی در توضیح این بیماری(Sickness) می‌گوید: بیماری پوکی استخوان به‌دلیل کاهش ذخایر استخوانی اتفاق می‌افتد. در واقع تا سن 35 سالگی کلسیم مصرف شده در استخوان‌های فرد ذخیره می‌شود و پس از این سن، بدن بتدریج از این ذخایر استفاده می‌کند. حال اگر این ذخایر به اندازه کافی نباشد استخوان‌ها بتدریج دچار پوکی و شکستگی می‌شوند. به گفته رئیس یازدهمین کنگره انجمن روماتولوژی ایران، هر فرد به طور طبیعی در روز به هزار تا 1200 میلی گرم کلسیم احتیاج دارد که بهترین منبع برای تأمین آن، لبنیات است، چراکه کلسیم‌های گیاهی بخوبی کلسیم(Calcium) لبنیات جذب بدن نمی‌شوند.وی در ادامه توصیه می‌کند: بهترین راه پیشگیری از این بیماری پیشرونده و پرهزینه توجه به تغذیه در دوران کودکی و حوالی سنین بلوغ است. باید با فرهنگ‌سازی سبد تغذیه خانواده‌ها اصلاح شود. ورزش و فعالیت‌های فیزیکی مناسب هم نباید فراموش شود.
برچسب ها: بیماری ، سلامت ، کلسیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: