کد خبر: ۱۷۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آیین کلنگ زنی مرکز جامع سرطان تبریز، ضمن قدردانی از خیران جهت راه‌اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد که مرکز جامع سرطان به عنوان مرکزی برای مراجعه بیماران صعب‌العلاج آذربایجان شرقی شده و در زمان مقرر به بهره‌برداری رسد.

شفا آنلاین>سلامت>مرکز جامع سرطان تبریز با حضور وزیر بهداشت(Minister of Health)، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آیین کلنگ زنی مرکز جامع سرطان تبریز، ضمن قدردانی از خیران جهت راه‌اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد که مرکز جامع سرطان به عنوان مرکزی برای مراجعه بیماران صعب‌العلاج آذربایجان شرقی شده و  در زمان مقرر به بهره‌برداری رسد.
 
دکتر سیدحسن هاشمی افزود: خیران کشور مایه برکت هستند و امیدوارم نسل‌های بعدی نیز با الگو گرفتن از خیران، متولی اقدامات خداپسند در کشور شوند و از خداوند متعال خواستار نصیب ثواب معنوی به این عزیزان هستم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این آیین، با بیان اینکه این مرکز با توافق خیران با دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان نخستین مرکز جامع سرطان ایجاد می‌شود، افزود: این پروژه با ۲۱هزار مترمربع وسعت، جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان راه‌اندازی می‌شود.

محمد حسین صومی با بیان اینکه این پروژه با هزینه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ایجاد می‌شود، افزود: زمین این مرکز به همت شورای قبلی شهر تبریز و همکاری شورای جدید شهر، تامین شده و ساختمان آن در چهار طبقه احداث می‌شود که دارای ۲۰۰ تخت جهت حل مشکلات بیماران سرطانی خواهد بود.
 
وی گفت:  تلاش می‌کنیم این پروژه در کم‌ترین زمان ممکن افتتاح شود.

همچنین پلی کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) سراب توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی - وزیر بهداشت همچنین در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) هریس با اشاره به اینکه دولت در چهار سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه سلامت آذربایجان شرقی انجام داده است، گفت: طی چهار سال گذشته در آذربایجان شرقی ۴۰۰ پروژه در حوزه بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی گفت: امروز دانشکده داروسازی تبریز و همچنین مرکز پیوند اعضای تبریز با زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین (ع) هریس طی ۱۸ سال ساخته و در سال ۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد، افزود: طی سال‌های گذشته این پروژه به دلیل وقوع زلزله ارسباران به بهره‌برداری نرسید و خیری به مردم نرساند، در حال حاضر این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی به اتمام رسیده و در اختیار مردم شهرستان هریس قرار می‌گیرد. امروزه در تمامی مراکز درمانی، پزشک متخصص به مردم خدمت رسانی می‌کند.
 
محمد حسین صومی نیز در این آیین با بیان اینکه طی سال‌های گذشته دانشگاه علوم پزشکی در ساخت بیمارستان‌ها مسئولیتی نداشت، اظهار کرد: این بیمارستان در پروسه ۱۸ساله ساخته شده بود و اورژانس آن در سال ۹۰ به طور موقت به بهره‌برداری رسید ولی در مرداد ۹۱ تحت تاثیر زلزله ارسباران قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت در سفری به استان، دستور دادند این بیمارستان اصلاح و تکلیف آن مشخص شود، طی دوسال با تلاش‌های متعدد علوم پزشکی در حال حاضر به بهره‌برداری رسید.
 
وی با اشاره به اینکه طی سفر دکتر روحانی به استان، برای اتمام این پروژه در خواست اعتبار کردیم که ۱۰میلیارد تومان اعتبار با عنوان اوراق قرضه از سوی ریاست جمهوری برای انجام این پروژه تعلق گرفت، افزود: با وجود مشکلات  متعدد، ما پروژه  ۱۸ ساله را طی دو سال به اتمام رساندیم.
 
وی با بیان اینکه وظیفه ما در سیستم سلامت ارائه خدمات صحیح است، افزود: آنچه دکتر هاشمی به مجموعه نظام سلامت بخشیده، تنها اعتبار نیست، بلکه علاقه، انگیزه و تعهد کاری به مجموعه روسای دانشگاه‌ها و شبکه‌ها در قبال مردم بوده است و خیلی خوشحالم که چنین پروژه‌ای توسط دانشگاه طراحی و نظارت شده  است.

برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: