کد خبر: ۱۷۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
خانم‌ها هر سال می‌توانند 3 بار و مردان 4 بار جهت اهدای خون اقدام کنند ولی اهدای پلاسما 36 بار و پلاکت حدود 24 بار در سال امکانپذیر است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون از طریق سامانه نوبت‌دهی خبر داد و گفت: هر فرد در سال می‌تواند 36 بار پلاسما و 24 بار پلاکت خود را اهدا کند.

به گزارش شفا آنلاین، علی‌اکبر پورفتح‌الله در مراسم بهره‌برداری از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون(Blood donation) در سراسر کشور، اظهار داشت: خانم‌ها هر سال می‌توانند 3 بار و مردان 4 بار جهت اهدای خون اقدام کنند ولی اهدای پلاسما 36 بار و پلاکت حدود 24 بار در سال امکانپذیر است.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی انتقال خون در سامان‌بخشی مراجعان جهت اهدای خون بسیار مؤثر است چرا که افراد ممکن است در زمان‌هایی همچون تاسوعا و عاشورا و همچنین شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و به دلیل افزایش حجم مراجعات امکان دریافت خون از آنها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، گفت: عمر پلاکت‌های خون بسیار پایین بوده و مدت زمان زیادی نمی‌توان آن را نگه داشت لذا راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی در جهت رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

پورفتح‌الله به لزوم توجه به فرهنگ نذر پلاکت و نذر پلاسما(plasma) اشاره کرد و گفت: در صورت انجام فرهنگ‌سازی در این راستا می‌توانیم شاهد اهدای بیشتر پلاسما و پلاکت در زمان‌های مشخص شده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های داروهای مشتق از پلاسما نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته که علاوه بر رسیدن به خودکفایی بتوانیم یک کشور قدرتمند در بازار جهانی باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: