کد خبر: ۱۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
،اگر تاکنون از شما درخواست شده باشد تا در یک عروسی شرکت کنید یا اگر تاکنون در یک عروسی شرکت کرده اید یا یک عروسی را در تلویزیون، در سینما یا عکسی از یک عروسی را دیده باشید احتمالا توجه کرده اید که همه ی ساقدوش ها، لباس های يك شكل پوشیده اند
شفاآنلاین>سلامت> قرن هاست که ساقدوش ها، لباس های مشابهی پوشیده اند تا کنار دوست یا عضو خانواده شان، در خاص ترین روز زندگي شان بایستند.

به گزارش شفاآنلاین،اگر تاکنون از شما درخواست شده باشد تا در یک عروسی شرکت کنید یا اگر تاکنون در یک عروسی(wedding) شرکت کرده اید یا یک عروسی را در تلویزیون، در سینما یا عکسی از یک عروسی را دیده باشید احتمالا توجه کرده اید که همه ی ساقدوش ها، لباس های يك شكل پوشیده اند. در حالی که به لحاظ تعریفی، گفته شده است که لباس های ساقدوش ها وحشتناک اند اما همیشه این موضوع صحت ندارد. قرن هاست که ساقدوش ها،  لباس های مشابهی پوشیده اند تا کنار دوست یا عضو خانواده شان، در خاص ترین روز زندگي شان بایستند.
 
اخیرا انتخاب لباس ساقدوش به سمت مخالفی گرایش پیدا کرده است و عروس ها و ساقدوش ها، رنگ لباسشان را باهم ترکیب و ست می کنند و سبک هایی را انتخاب می کنند تا برای مهمانی عروسی رویایی شان، یک جلوه ی بصری کاملی ایجاد کند. به هر حال این سنت قدیمی(Old tradition) از کجا نشات گرفته است؟ و چرا برخی از عروس ها، لباس های مشابهی برای ساقدوش شان در این روز انتخاب می کنند؟ علت اين موضوع مي تواند به خاطر خرافاتي مانند آزار ارواح شیطانی تا حفاظت از عروس در برابر ربايندگان و به خاطر رسم بوجود آمده از عروسی هاي سلطنتی تا ايجاد انسجام و يكدستي باشد و دلایل بسیاری براي پوشيدن لباس مشابه توسط همه ی ساقدوش ها چه در گذشته و چه در حال وجود دارد.
 
به دليل رسم بوجود آمده از عروسي ها و مراسم خاكسپاري سلطنتي
 
یکی از دلایلی که ساقدوش ها اغلب لباس های مشابهی می پوشند اين است كه اين رسمي است كه از عروسی های سلطنتی انگلیس بوجود آمده است. اما این تنها دلیل برای این موضوع نمی باشد. لو تیلور، استاد رشته ی تاريخچه لباس و نساجی در دانشگاه برایتون در مصاحبه ای با روزنامه آنلاين انگليسي این‌ديپندنت (معروف به ايندي) گفت که علت اینکه عروس های غربی، اغلب تصمیم می گیرند که ساقدوش هایشان، لباس های یکسان داشته باشند به علت مراسم عروسی ملکه ویکتوریا در سال 1841 می باشد، زمانی که همه ی حاضرین در اين عروسی، لباس هاس سفیدی پوشیدند که شبیه لباس عروس، ملکه ویکتوریا بود.
 
مراسم عروسی سلطنتی، همانند مراسم تشییع جنازه ی سلطنتی، از اموري است كه برگزاري آن، نياز به دقت و وسواس و حساسيت زيادي دارد و کارهای زیادی باید برای نشان دادن حمایت مردم از خانواده ی سلطنتی صورت گیرد. طبق گزارش روزنامه این‌ديپندنت، لورد چمبرلین گفت آنچه افراد شرکت کننده در مراسم تشییع جنازه ی سلطنتی می پوشند بسیار خاص است و پارچه های خاصی به آن اضافه شده است.
 
به نظر می رسد که این خاص بودن، به انتخاب پارچه و لباس هاي خاص، توسط ملکه ویکتوریا ارتباط داشته باشد، که تصمیم گرفت که همه ی شرکت کنندگان در مراسم عروسی اش، لباس سفید زير شانه اي بپوشند، يعني لباسي كه قسمت روي شانه، پارچه اي به كار نرفته است، و خواست تا گل هایی را به موهایشان و پشت گوش راست شان ببندند. درحال حاضر در آمریکا، معمولا فقط عروس ها لباس سفید می پوشند اما رسم و سنت پوشيدن لباس مشابه توسط ساقدوش ها، كه بهترين دوستان عروس هستند، هنوز وجود دارد.

برای دور کردن ارواح خبیث
 
صبر کنید. آیا واقعا حقيقت دارد؟ ارواح خبیث؟ بله. در یک مصاحبه با مجله "عروس ها"، هن بنگ نویسنده ی کتاب ویرجین، تاریخ ناملموس، گفت که در اصل از ساقدوش ها و حاضرین در مراسم عروسی خواسته می شد تا لباس های مشابه با لباس عروس را بپوشند تا از این طریق از زوج، در برابر ارواح خبیثی که می خواهند به آن ها آسیب برسانند یا به عروس آسیب برسانند حفاظت کنند. ایده این بود که ارواح، دچار سردرگرمی می شوند و نمی توانند مطمئن شوند که چه کسی عروس است و این امر منجر می شود که آن ها عروس را تنها بگذارند و به زوج اجازه ی ازدواج کردن بدهند. مشکل ارواح شیطانی برای بسیاری از زوج ها یک دغدغه ی بزرگ بوده است.
برچسب ها: عروسی ، سلامت ، سنت قدیمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: