کد خبر: ۱۷۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 13
ادغام آموزش در حوزه پزشکی در شورای تشخیص‌ مصلحت نظام‌ مطرح و جلسات متعددی نیز در شورای سلامت برگزار شد و مصوبات آن پس از تأیید مقام معظم رهبری به دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ شد
شفا آنلاین>سلامت> محمدباقر‌ لاریجانی‌ معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم گردهمایی‌ رؤسای‌ مراکز توسعه آموزش پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ادغام آموزش در حوزه پزشکی در شورای تشخیص‌ مصلحت نظام‌ مطرح و جلسات متعددی نیز در شورای سلامت برگزار شد و مصوبات آن پس از تأیید مقام معظم رهبری به دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

به گزارش شفا آنلاین،وی بیان کرد: در حوزه آموزش پزشکی‌ تربیت نیروی انسانی‌ برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است و رقابت‌ کنکور در حوزه پزشکی بالا بوده و همین مسئله اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: برخی از دوستان مباحثی‌ مربوط به تلفیق‌ حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را مطرح کرده بودند که این مسئله‌ در زمان کنونی اقدامی نادرست و بسیار هزینه‌بر است و  باید اعلام کنم با وجود آنکه تعداد دانشجویان در حوزه پزشکی زیاد نیست اما 30 درصد از تولیدات علمی در گروه‌های آموزش پزشکی تولید می‌شود و استعدادهای‌ بسیاری در این بخش وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، عنوان کرد: جداسازی حوزه آموزش پزشکی کشور از وزارت بهداشت می‌تواند سلامت مردم را تحت تأثیر‌ قرار دهد و باعث بروز مشکلات و مسائلی می‌شود. ایجاد چالش‌ در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

وی تأکید کرد: ما باید از کارهایی‌ که از مرجعیت‌ علمی ما را دور می‌کند پرهیز‌ کنیم؛ زیرا این اقدامات به صلاح کشور نبوده و هزینه سنگینی در حوزه پزشکی و سلامت(Health) مردم ایجاد و این بخش‌ها را با چالش‌هایی روبرو می‌ کند. جداسازی بیمارستان‌ها باعث ایجاد چالش به خصوص‌ در حوزه بیماری‌های غیرواگیر‌ شده و از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
مشخصه که ایشون باید مخالفت کننداگر آموزش ادغام شود که دیگه ایشون معاون آموزشی نخواهند بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: