کد خبر: ۱۶۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
بیش از ۱۴ درصد تمام مرگ و میرهای افغانستان به دلیل بیماری قلبی است.
       

شفا آنلاین:وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که سالانه ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین:«حبیب اروال» رئیس بیماری‌های غیرواگیر در وزارت بهداشت افغانستان گفت که بیش از ۱۴ درصد تمام مرگ و میرهای افغانستان به دلیل بیماری قلبی<Heart disease> است.
وی افزود که این ۱۰۰ هزار نفر کسانی هستند که در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند و شمار کسانی که در منازل به دلیل بروز بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند اما ثبت بیمارستانی نمی‌شوند، هنوز مشخص نیست.
این مقام حوزه بهداشت از افزایش شمار بیماران قلبی در افغانستان ابراز نگران کرد. آلودگی هوا، غذاهای چرب و کشیدن سیگار از عمده ترین عوامل افزایش بیماری قبلی عنوان شده است.
وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید که مراکزی برای درمان بیماران قلبی درافغانستان وجود دارد ولی به دلیل نبود داروهای با کیفیت بیماران مجبور می‌شوند برای درمان به خارج از کشور سفر کنند.
به گفته این وزارت افغان‌ها سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار را برای درمان در خارج از افغانستان مصرف می‌کنند که ۹۰ درصد آنان، بیماران قلبی هستند.
اورال افزود که کنترل فشار خون می‌تواند باعث کاهش این بیماری در افغانستان شود. به گفته او اکنون وزارت بهداشت افغانستان تلاش دارد تا مردم را از مشکلاتی که فشار خون برای آنان ایجاد می‌کند، آگاه سازد.
براساس گزارش‌ها سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند که ۷۵ درصد این افراد در کشورهای فقیر یا در حال توسعه زندگی می‌کنند.سپید
WHO

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: