کد خبر: ۱۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024July 18
نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که در سطح خون آنها کلسیم کمتری وجود دارد ممکن است در معرض خطر ابتلا به ایست ناگهانی قلبی باشند که یکی از علل اصلی مرگ در ایالات متحده به شمار می رود.

شفاآنلاین>سلامت> کلسیم همیشه به خاطر نقش اش در سلامتی استخوان شناخته شده است، اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که نقش آن در سلامت قلب نیز نباید نادیده گرفته شود.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که در سطح خون آنها کلسیم کمتری وجود دارد ممکن است در معرض خطر ابتلا به ایست ناگهانی قلبی باشند که یکی از علل اصلی مرگ در ایالات متحده به شمار می رود.

به گزارش شفاآنلاین، محقق دکتر چو، از موسسه قلب Cedars-Sinai در لس آنجلس و همکارانش معتقدند که یافته های آنها می تواند راه را برای روش های جدید تشخیصی و درمان جدید برای ایست قلبی ناگهانی (SCA) هموار کند.

محققان که یافته های خود را در مجله Mayo Clinic Proceeds گزارش دادند اعلام کردند:SCA زمانی است که قلب ناگهان ضربات را متوقف می کند که این به دلیل سوء عملکرد در فعالیت الکتریکی قلب است و موجب ضربان قلب نامنظم یا آریتمی قلب می شود.

براساس اعلام انجمن قلب آمریکا (AHA)، حدود 350،000 SCA خارج از بیمارستان در هر سال در ایالات متحده رخ می دهد و تقریبا 90 درصد از افرادی که از SCA رنج می برند می میرند.

در حالی که بیماری قلبی عروقی علت اصلی
SCA در نظر گرفته می شود، دکتر چو و همکارانش خاطر نشان می کنند که حدود نیمی از زنان و حدود 70 درصد مردان که از SCA می میرند، سابقه بیماری قلبی ندارند.

چنین آمارهایی نشان دهنده نیاز ناامیدانه به راه های شناسایی افرادی است که در معرض خطر ابتلا به
SCA قرار دارند و همچنین درمان های جدید برای این بیماری را پیدا کنند. آیا تحقیق جدید از دکتر چگو و همکاران می تواند این نیاز را تامین کند؟


کلسیم و خطر
SCA


کلسیم یک ماده معدنی ضروری در فراوانی مواد غذایی است که عمدتا در محصولات لبنی مانند شیر و پنیر وجود دارند.


این تیم یادآور می شود که در افرادی که SCA را تجربه کرده اند، احتمال ابتلا به دیابت، بیماری مزمن انسدادی ریوی و بیماری مزمن کلیه نسبت به گروه های کنترل شده بیشتر بوده و درعین حال درصد بیشتری از افراد آفریقایی تبار در گروه SCA وجود دارند.

دکتر چگو و تیم او می گویند که یافته های آنها باید با احتیاط تفسیر شود و ارتباط بین سطح کلسیم خون و خطر SCA در تحقیقات آینده بررسی شود.

"
به طور کلی،" دکتر Chugh می گوید: "به نظر می رسد که مطالعه بیشتر برای تشریح مکانیسم های مبتنی بر ترکیب نامطلوب با سطوح پایین کلسیم و تعیین اینکه آیا کنترل سطح کلسیم پیش آگهی در جمعیت عمومی و یا در بیماران پر خطر است. "

با این حال، آنها معتقدند که نتایج تحقیقات شان نشان می دهد که سطح کلسیم خون پایین می تواند یک عامل خطر برای SCA باشد.

"
مطالعه ما نشان داد که سطح سرمی کلسیم پایین تر، حتی در محدوده طبیعی مقادیر، ممکن است خطر مرگ ناگهانی قلب را افزایش دهد."

برچسب ها: کلسیم ، قلب ، ضربان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: