کد خبر: ۱۶۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
جعفریان اظهار کرد: شهادت می‌دهم که در این دوره همه افراد با ما همراهی کرده‌اند. من امروز با همان لباسی به این جلسه آمده‌ام که در روز معارفه‌ام آمده بودم. اما شاید امروز رنگ موهایم تغییر کرده و به سپیدی پیراهنم نزدیک‌تر شده است
شفا آنلاین>سلامت>رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در دوره چهار ساله مسئولیتش در این دانشگاه گفت: خدا را شکر می‌کنم که بدون هیچ‌گونه ارتباط سببی، نسبی و ژنی این مسئولیت را برعهده گرفتم و در طی مسئولیتم اجازه ندادم که منافع شخصی به منافع دانشگاه اولویت داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی جعفریان امروز در مراسم تودیع خود با بیان اینکه خوشحالم که این جلسات همیشه در دانشگاه ما شیرین و مثبت است، افزود: در روز انتصابم در سال 92، دکتر هاشمی نکاتی را ارائه کردند و من نیز به اصل احترام و حرکت در مسیر برنامه حفظ و ارتقای کیفیت دانشگاه و تعهد به انجام آنچه که در توان دارم تاکید کردم.

وی افزود: در آغاز کار نظام مدیریت آکادمیک را در دانشگاه به کار گرفتیم و در همین حین هم انتزاع دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) تهران از ایران کامل شد. همچنین به سفارش رییس جمهور طرح دست‌های مهربان آغاز شد که دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرای این طرح در جنوب تهران را برعهده گرفت. تاکنون بالغ بر 19 هزار ویزیت تخصصی در جنوب تهران انجام داده‌ایم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از بهمن و اسفند سال 94 نیز طرح تحول نظام آموزش و از ابتدای سال 95 طرح تحول بهداشت و تکمیل شبکه را پیگیری و به صورت مستمر پایش کرده‌ایم.  در این دوره بیش از 60 جلسه با هیات رییسه دانشگاه داشته‌ایم که باعث شد 600 نفر از اعضای هیات علمی را چهره به چهره ببینم. علاوه بر این فعالیت‌های بین‌المللی مانند جذب دانشجوی خارجی را پیش بردیم و تاکنون 800 دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیل می‌کنند. در عین حال توانستیم علاوه بر فعالیتی که به طور سنگین در طرح تحول نظام سلامت انجام می‌دادیم، مسیر علمی را هم دنبال کنیم. در هر یک از بخش‌ها گزارشی را تدوین کرده‌ایم و در پایان هر گزارش نیز چالش‌ها و پیشنهادات را مطرح کرده‌ایم.

جعفریان با اشاره به دو چالش اساسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یک چالش در داخل دانشگاه است، ما هنوز نگاهمان به دانشگاه نگاه نسل اول و دوم دانشگاه است و همواره می‌گوییم که باید بودجه دولتی به دانشگاه بیاید تا بتوانیم کارها را انجام دهیم. این در حالی است که باید نگاهمان را تغییر دهیم. ما در این دوره کمی روی فناوری تمرکز کردیم، اما این مقدار کافی نیست. بنابراین باید با کارآفرینی و خلق ثروت و ایجاد ظرفیت‌های جدید در دانشگاه کارها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: چالش دوم درباره هیات امناست. من اخیرا نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشتم که اگر بخواهیم هیات امناها کار خود را به خوبی انجام بدهند، باید موظف باشند، نقش تعیین کننده در تصمیمات داشته باشند و در عین حال پاسخگو باشند که دکتر هاشمی اعلام کردند که با هر سه این‌ها موافق هستند. بنابراین فرصت خوبی است تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه قرار با دکتر هاشمی این بود که چهار سال در سمت رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خدمت‌شان باشم، گفت: در پایان این چهار سال نظرشان بر تغییر بود و با من هم مشورت کردند و پیشنهاد حضور دکتر کریمی را در دانشگاه دادند که بسیار استقبال کردم. بنابراین برای دکتر کریمی آرزوی موفقیت می‌کنم.

جعفریان اظهار کرد: شهادت می‌دهم که در این دوره همه افراد با ما همراهی کرده‌اند. من امروز با همان لباسی به این جلسه آمده‌ام که در روز معارفه‌ام آمده بودم. اما شاید امروز رنگ موهایم تغییر کرده و به سپیدی پیراهنم نزدیک‌تر شده است. حالا هم به همان بخشی برمی‌گردم که از آن آمده بودم. با این تفاوت که در آن زمان به عنوان رییس بخش در بیمارستان اتاق داشتم، اما امروز به دلیل گسترش بخش‌های بستری اتاق هم ندارم و در اتاقی مشترک با سایر اعضای هیات علمی هستم. از طرفی خوشحالم که در پایان مسئولیتم به حج تمتع رفتم و از همه حلالیت طلبیدم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: خدا را شکر می‌کنم که به من کمک کرد که بدون هیچ گونه ارتباط سببی، نسبی و ژنی این مسئولیت را برعهده گرفتم و شکر دیگرم بر این است که تمام توانم را به کار گرفتم و به خودم اجازه ندادم که منافع شخصی را به منافع دانشگاه اولویت دهم. براین اساس آنچه را که فکر می‌کردم به نفع دانشگاه است انجام دادم. شکرگذاری سومم هم براین است که از این مسئولیت راحت شدم و این باعث می‌شود تا از امشب راحت‌تر بخوابم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: