کد خبر: ۱۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
مغز یک عضو همیشه گرسنه است، اولین اندام بدن که مواد مغذی را از غذاهایی که میخوریم میگیرد، مغز است

شفا آنلاین:اگر میخواهید فرزندانتان در مدرسه کارآیی بیشتری داشته باشند، رژیم غذایی آنها را با دقت انتخاب کنید. مواد غذایی خاصی، به افزایش کارآیی مغز کودکان<Increased brain function of children> کمک میکند. علاوه بر این، باعث بهبود عملکرد حافظه و قدرت تمرکز مغز میشوند.


به گزارش شفا آنلاین:مغز یک عضو همیشه گرسنه است، اولین اندام بدن که مواد مغذی را از غذاهایی که میخوریم میگیرد، مغز است. خوردن غذاهای نامناسب باعث اختلال در عملکرد مغز میشود. بدنهای در حال رشد به انواع مختلفی از غذاهای مقوی نیاز دارند، اما10ماده غذایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، تاثیر فوقالعادهای در افزایش رشد و کارآیی مغز کودکان دارند:

ماهی
انواع ماهی مخصوصا ماهی قزل آلا منبع اصلی امگا3 DHA وEPA هستند که هر دو برای رشد و افزایش عملکرد مغز ضروری هستند . در حقیقت ، تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که از غذاهای دارای اسیدهای چرب در رژیم غذایی خود به تناوب استفاده می کنند ، باهوش تر هستند و در تست های هوش نتیجه بهتری گرفته اند.البته ماهی تن هم یکی از منابع امگا 3 است، اما مقدار امگا 3 موجود در این نوع ماهی به اندازه امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا نیست. ماهی تن منبع سرشار پروتئین است و به همین دلیل امگا 3 کمتری در آن وجود دارد.

تخم مرغ
تخممرغ منبع سرشار پروتئین است علاوه بر این زرده تخم مرغ مقدار زیادی ویتامینB دارد که به افزایش ظرفیت حافظه کمک میکند.

بادام زمینی
بادام زمینی و کره بادام زمینی منبع سرشار ویتامینE هستند. ویتامینE یک آنتی اکسیدان قوی برای حفاظت از غشای اعصاب به شمار میرود. علاوه بر این، ویتامین 1B موجود در بادام زمینی به مغز و سیستم عصبی کمک میکند تا هر چه بهتر از گلوکز، که تنها غذای مغز و اعصاب است، انرژی بگیرند.

حبوبات
مغز، به طور مداوم به گلوکز ( قند ) نیاز دارد و حبوبات این نیاز را تامین میکنند. فیبر کمک میکند تا به طور متناوب گلوکز به بدن برسد. علاوه براین، حبوبات حاوی ویتامینB هستند که باعث سلامت سیستم عصبی بدن میشود.

غلات
جو ، یکی از متداول ترین مواد تشکیل دهنده سریال ها ( غلات معروف به کورن فلکس که معمولاً با شیر خورده می شود ) است. جو انرژی مورد نیاز یا همان سوخت مغز را تامین می کند ، انرژی که کودکان در ابتدای روز به آن احتیاج دارند. جو منبع سرشار ویتامین E ، B ، پتاسیم و روی است که باعث می شوند مغز با حداکثر توانایی خود کار کند.

انواع توت
توت فرنگی ، توت درختی ، تمشک ، شاتوت و به طور کلی هر میوه رنگی بسیار مقوی است. توتها به این دلیل که حاوی ویتامینC هستند ، سطح آنتی اکسید را بالا می برند و خاصیت ضد سرطانی دارند.

انواع جوانهها
جوانه گیاهان حاوی پروتئین و کربوهیدرات است که انرژی زیادی دارند. این مواد بهترین غذا برای مغز هستند و اگر در وعده غذایی ناهار مصرف شوند باعث افزایش انرژی و سطح یادگیری در تمام طول بعدازظهر میشوند.

سبزیهای رنگی
گوجه فرنگی، سیب زمینی، کدو تنبل، هویج و اسفناج بهترین منابع آنتی اکسیدان هستند که باعث تقویت سلولهای مغز و سلامت آنها میشوند.

لبنیات
لبنیات ، حاوی پروتئین و ویتامین B هستند که برای رشد بافتهای مغز ضروری است به علاوه شیر و ماست هم دارای پروتئین و هم دارای کربوهیدرات هستند که منبع انرژی مغز است.

گوشت قرمز
آهن ماده معدنی ضروری برای تامین انرژی و افزایش تمرکز کودکان در مدرسه است. گوشت قرمز یکی از بهترین منابع آهن است. در حقیقت مصرف روزانه فقط 20 گرم گوشت قرمز باعث جذب بهتر آهن از مواد غذایی دیگر در بدن میشود. همچنین گوشت حاوی مقداری روی است که در تقویت حافظه کمک میکند.

پزشک آنلاین

دکتر حمید کوچه باغی [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: