کد خبر: ۱۶۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 03
نارسایی قلب به معنای این است که قلب نتواند به خوبی و با کیفیت خون را پمپاژ کند و به ریه‌ها و سایر اعضای بدن خونرسانی مناسبی انجام دهد و این موضوع باعث می‌شود که خون در اندام‌ها به طور کامل جریان پیدا نکند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق گفت: بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت در سال 2001 حدود 3 درصد از جمعیت ایران مبتلا به نارسایی قلب بوده‌اند که این آمار در حال حاضر 8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین،نسیم نادری فوق‌تخصص نارسایی قلب ، در خصوص بیماری نارسایی قلب، اظهار داشت: نارسایی قلب(Heart failure) به معنای این است که قلب نتواند به خوبی و با کیفیت خون را پمپاژ کند و به ریه‌ها و سایر اعضای بدن خونرسانی مناسبی انجام دهد و این موضوع باعث می‌شود که خون در اندام‌ها به طور کامل جریان پیدا نکند.

وی تصریح کرد: آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار بالاست و حتی از تعدادی از سرطان‌ها(Cancer) نیز می‌تواند جان بیشتری از افراد را بگیرد به طوری که 50 درصد از افراد مبتلا به نارسایی قلب در عرض 5 سال جان خود را از دست می‌دهند.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به آمار وزارت بهداشت، گفت: بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت در سال 2001 حدود 3 درصد از جمعیت ایران مبتلا به نارسایی قلب بوده‌اند که این آمار در حال حاضر 8 درصد افزایش یافته است.

نادری گفت: آمار افراد مبتلا به بیماری نارسایی قلب در کشور ما تقریباً دو برابر سایر کشورهای آسیایی تخمین زده می‌شود.

وی در خصوص عوامل ابتلا به این بیماری توضیح داد: پرفشاری خون، بیماری‌های عروق کرونر، بیماری‌های ویروسی، استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان و سیگار از جمله مهمترین عوامل بروز نارسایی قلب به شمار می‌رود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه نارسایی قلب ممکن است به آرامی آغاز و پیشرفت کند، گفت: پس از گذشت مدتی از شروع بیماری علائم بیماری ظاهر می‌شود که تنگی نفس در زمان استراحت، تورم پاها، سیری زودرس و سرفه خشک از جمله نشانه‌های این بیماری هستند.

نادری گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی(WHO) تا سال 2030، 47 درصد جمعیت جهان به بیماری نارسایی قلب مبتلا خواهند شد.

وی در پایان در خصوص روش‌های درمان و پیشگیری از بروز این بیماری، گفت: بیماری نارسایی قلبی روش درمان قطعی ندارد اما می‌توان با رعایت سبک زندگی و ورزش، کنترل فشار خون و کاهش دادن مصرف نمک و به طور کلی اصلاح سبک زندگی از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: