کد خبر: ۱۶۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 30
باستان شناسان به تازگی در جریان حفاری در بندر وادی الجارف موفق به کشف یک نسخه پاپیروس قدیمی شده اند که در آن شیوه ساخت قایق‌های مصری، کانال و شیوه استفاده از جریان آب برای هدایت قایق‌ها و حمل سنگ‌های گرانیتی بزرگ توضیح داده شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>ساخت اهرام مصر(Egypt Pyramids) همیشه جزو نکات اسرار آمیز بوده است، اما به تازگی کشفی جدید حقیقت ساخت این بنا‌ها را فاش کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،باستان شناسان به تازگی در جریان حفاری در بندر وادی الجارف موفق به کشف یک نسخه پاپیروس قدیمی شده اند که در آن شیوه ساخت قایق‌های مصری، کانال و شیوه استفاده از جریان آب برای هدایت قایق‌ها و حمل سنگ‌های گرانیتی بزرگ توضیح داده شده است.

نحوه ساخت هرم بزرگ و جابه جایی سنگ‌هایی از جنس آهک و گرانیت با وزن تقریبی ۲ و نیم تن به مسافت ۵۰۰ مایل از معدن استخراج سنگ تا محوطه ساخت هرم‌ها همیشه جزو شگفتی و مواردی بی پاسخ قطعی برای دانشمندان بوده است، اما به تازگی یک پاپیروس ارزشمند معمای مجهول اهرام را حل کرده است.


با وجود ساخت اهرام توسط انسان‌ها و وجود نشانه‌های فراوان در این زمینه، اما گروهی از دوستداران فرضیه‌های موجود‌های فضایی، ساخت هرم‌ها را به موجودات فضایی نسبت داده و اعتقاد دارند مصریان باستانی با حیات فرازمینی در ارتباط بوده اند.

در ساخت هرم فرعون خوفو در ۲ هزار و ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از بلوک‌های سنگی از جنس آهک و گرانیت استفاده شده و وزن تقریبی کل بنا افزون بر ۱۷۰ هزار تن است.

کشف جدید نشان می‌دهد، مصریان در عصر برنز موفق به ساخت قایق‌هایی مخصوص شده و آن‌ها را در کانال‌های آبی هدایت می‌کردند تا به محوطه‌های کارگاهی برسند.

باستان شناسان برآورد کرده اند، اگر اکنون انسان‌ها می‌خواستند هرم بزرگ جیزا را شبیه سازی کنند به رقمی بیش از ۶۵۰ میلیون پوند برای سرمایه گذاری و اجرای طرح نیاز داشتند.


علاوه بر قایق‌های انتقال دهنده سنگ ها، مصریان باستان که به جهان پس از مرگ اعتقاد داشتند، قایقی مخصوص زندگی در جهان دیگر برای فرعون خوفو طراحی و ساخته بودند که ویژگی‌های منحصربه فردی دارد و دانشمندان امروزه با استفاده از اسکن لیزری سه بعدی به بررسی شیوه ساخت آن پرداخته اند.

بررسی پاپیروس، کانال‌های آبی و شیوه استخراج و نصب بلوک‌های سنگی توسط تیم متخصص به هدایت مارک لنر، باستان شناس برجسته در حال انجام است.


کارشناسان همچنین اعتقاد دارند یک راه آبی از معدن سنگ تا زیربنای هرم گیزا وجود داشته و به دنبال رد یابی بقایای این کانال مهم هستند که بلوک‌های سنگی توسط آن جابه جا می‌شده است.


گروهی از دانشمندان به شبیه سازی شیوه حمل و نقل بلوک‌های سنگی از معدن تا نزدیک محوطه هرم‌ها پرداخته و امکان پذیر بودن حمل سنگ توسط قایق را اثبات کرده اند.

پژوهش‌ها در زمینه فناوری ساخت قایق‌های باستانی مصری که قادر به تحمل وزن سنگ‌های سنگین بوده است توسط دانشمندان ادامه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: