کد خبر: ۱۶۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 26
بعضی از حالتهای غیر عادی ناخن را میتوان با توجهو مراقبتهای مناسب به حالت اولیه خود برگرداند در صورتی كه بعضی از این علایمنشانگر بیماریهستند كه به توجه و مراقبت نیاز دارند.
شفا آنلاین:با وجوداینكه ناخنهای شما كوچك هستند اما نقش بسیار مهمی را در بدن ایفا میكنند. تلاش كنید كه به خوبی از انگشتهایتان…به آناتومی ناخن <Nail anatomy>توجه كنید و درباره حالتهای ناخن و مراقبت های مناسب از آن پی ببرید.با وجوداینكه ناخنهای شما كوچك هستند اما نقش بسیار مهمی را در بدن ایفا می كنند. تلاش كنید كه به خوبی از انگشتهایتان مراقبت كنی و با این كارتان برچالاكی و زبردستیتان بیفزایید. انگشتان همچنین ممكن است كه درسلامتی عمومی بدن شما هم اثراتی از خود نشان دهند.

به گزارش شفا آنلاین:با دقت به ناخنهایتان نگاه كنید. آیا آنها محكم و سالم به نظر میرسند؟ یا اینكه برامدگیها، تورفتگیها، یا قسمتهایی با رنگ و شكل غیر عادیدر آن میبینید؟ بعضی از حالتهای غیر عادی ناخن را میتوان با توجهو مراقبتهای مناسب به حالت اولیه خود برگرداند در صورتی كه بعضی از این علایمنشانگر بیماریهستند كه به توجه و مراقبت نیاز دارند.

ساختمان ی; ناخن سالم
این توضیح مولفههای یك ناخن سالم را نشان دهد :
ناخنهای شما ساخته شده از لایه های روی هم قرار گرفتهای از پروتیینی با نام كراتین میباشند كه این پروتیین در موها و پوست شما هم دیده میشود. هر ناخن قسمتهای مختلفی را در بر میگیرد كه این قسمتها شامل:

صفحه ناخن (NAIL PLATE) :
صفحه ناخن قسمتی از ناخن شماست كه به طور كامل قابل رویت میباشد، بخش سختی كه وقتی به ناخنهایتان نگاه میكنید آن قسمت را مشاهده میکنید.

قسمت چند لا ناخن (NAIL FOLDS) :
این قسمت پوستی است كه هر كدام از صفحههای ناخن شما را در سه طرف تنظیم میكند.

بستر ناخن (NAIL BED) :
بستر ناخن شماپوستیپایینتر از صفحه ناخن میباشد. سلولها در پایه ناخن شما، ناخن انگشتان دست یا پا را ایجاد میكنند و مسئول نگه داشتن صفحه ناخن میشوند.

پوست (CUTICLE) :
پوست شما بافتی است كه صفحه ناخنتان را در پایه ناخن روی هم قرار میدهد. این قسمت، از سلولهای جدید كراتین كه به آرامی ازقسمت بستر ناخن نمایان میشوند، محافظت میكنند.

لانولا (LUNULA) :
لانولا ی; شكل هلالی نسبتا سفید می باشد كه در پایه ناخنتان در قسمت تحتانی صفحه قرار دارد.

ناخنهای شما از ناحیهای در زیر پوستتان(MATRIX) كه جای آن در پایه ناخن میباشد، رشد میكنند. زمانی كه سلولهای جدید رشد میكنند، سلولهای قدیمیتر سخت و فشردهتر میشوند تا جایی كه از سر انگشتان بیرون میزنند.ناخنها در یك روز در حدودیك دهم میلیمتر رشد میكنند به این معنی كه در حدود چهارتا شش ماه طول میكشد تا یك ناخن به طور كامل از نو ساخته شود. ناخن انگشتان پا ممكن است با سرعت نسبتا كمتری نسبت به ناخنهای دست رشد كنند. ناخنهای سالم،نرمهستند بدون اینكه برامدگی یا خراشی روی آنها دیده شود. آنها دارای رنگ و استحكام یكسان هستند و بدون لكه یا رنگ پریدگی میباشند.

پزشک آنلاین

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

برچسب ها: ناخن ، محکم ، سالم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: