کد خبر: ۱۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 23
به ازای رشد تعرفه پزشکان، استاندارد زمان معاینه بیماران رعایت نشده است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به ازای رشد تعرفه پزشکان، استاندارد زمان معاینه بیماران رعایت نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید مرتضی خاتمی در ارتباط تلفنی با برنامه نبض شبکه خبر که شب گذشته با موضوع ویزیت بیماران، روی آنتن رفت، اظهارداشت: معتقدیم که در زمینه ویزیت بیماران باید استانداردها رعایت شود.

وی در ادامه درباره وقت گذاشتن پزشکان برای ویزیت بیماران(Patient visit)، گفت: برای بسیاری از خدمات از جمله معاینه بیمار استانداردهایی است که باید رعایت شود.

خاتمی ادامه داد: پیش زمینه معاینات که شرایط لازم برای نوبت دهی و مدت انتظار بیمار مقدماتی است که رعایت می شود البته زمان حداقلی هم برای معاینه بیمار در نظر گرفته می شود. بعضا شکایاتی درباره اینکه پزشکان حرف بیمار را نشنیده و اقدام به نسخه نویسی می کنند که باید رعایت شود.

وی درباره تغییر تعرفه ها نیز، گفت: قیمت تمام شده یکی از تمهیداتی است که در وقت گذاری برای معاینه باید در نظر گرفته شود اما تعداد بیماران در همه جا یکسان نیست فقط تراکم بیماران در برخی مراکز است.

خاتمی افزود: مطالعات در کشور محدود و موردی است اما این مطالعات نشان داده که بخشی از پزشکان وقت معاینه را افزایش داده اند که سعی بر این است زمان معاینه در بازده زمانی افزایش یابد. وقت گذاشتن برای بیمار باید اصلاح شود. وقت گذاشتن برای معاینه و درمان بیمار در کشورهای اروپایی نیز موجب کیفیت مطلوب تر نظام درمان شده است.

وی درباره ویزیت گرفتن برای آزمایش ها گفت: اگر جواب ویزیت نزدیک به مراجعه بیمار باشد باید حق ویزیت برداشته شود چون مراجعه بیمار برای نشان دادن آزمایش به مراجعه بعدی نزدیک است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به ازای رشد تعرفه که داشته ایم استاندارد معاینه بیماران رعایت نشده است. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی(Medical System) باید نظارت های لازم را داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: