کد خبر: ۱۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 21
رئیس انجمن نفرولوژی ایران در گفتگو با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین : رئیس انجمن نفرولوژی کشور با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور با مشکلات مختلفی روبرومی باشد تاکید کرد: رئیس جدید سازمان نظام پزشکی راه دشواری را در پیش دارد .ضمن اینکه ایشان پر از تجربه و دانش هستند و مثل همیشه انشالله موفق خواهند شد.

دکتر محمد رضا گنجی با تبریک انتخاب دکتر ایرج فاضل و در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین گفت: دکتر فاضل پر از تجربه و دانش هستند و من مطمئنم که رسیدگی فوری به  درخواست های مهم جامعه پزشکی دردستورکار ایشان و تیم مدیریتی سازمان قراردارد .حال آنکه درخواست من به عنوان فردی از جامعه پزشکی بهبود رابطه پزشک و بیمار است. زیرا رابطه­ ای که خدشه دار شده بی­ تردید در روند اعتماد بیمار به پزشک و درمان وی تأثیرات ناخوشایندی گذاشته است.

وی ادامه داد: امیدوارم در این دوره از نظام پزشکی حق پزشکان ادا شود و آنان به حق واقعی خود برسند. ضمن اینکه نظام پزشکی باید برای پزشکان جوان برنامه داشته باشد چراکه تعداد زیادی پزشک عمومی جوان داریم که در شهرستان ها مشغول به خدمت هستند و یا کار غیر پزشکی انجام می­دهند.پس باید ابتدا جایگاهی ایجاد کنیم که بتوانیم از این پزشکان جوان حمایت کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: دیگر درخواست من از رئیس جدید سازمان نظام پزشکی سامان گرفتن رابطه بیمه ها و پزشکان است که البته دکتر فاضل  نیز بارها به آن اشاره کردند.

دکتر گنجی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب کتاب تعرفه های کالیفرنیا را ترجمه کردند و تمام ضرایب آن را به میل خود تغییر دادند و همان تعرفه را نیز دوباره کاهش دادند.شما نگاه کنید نرخ تاکسی ۱۵ درصد و نرخ آرایشگاه ۲۰ درصد افزایش یافته و دیگر رشته ها ومشاغل نیز همین­طور ولی به پزشکان صرفاً اجازه ۵ درصد افزایش تعرفه را داده اند.

وی افزود: ابتدا باید تمام مسایل مربوط به جامعه پزشکی کاملاً کارشناسی و سپس اقدام وعمل شود. در حال حاضر پاتولوژيست ها نیستند، رادیولوژیست ها می خواهند اعتصاب کنند، متخصصین بیهوشی فقط بیماران اورژانس را بیهوش می­ کنند و نفروروژیست ها هم با واگذاری دیالیز و کاهش درآمد دچار چالش شده اند . به همین خاطر است که پزشکان جووان به تخصص نفرولوژی وارد نمی شوند. چرا که می گویند رشته ای سخت است که درآمدی ناچیزی دارد و با درآمد پزشک داخلی تفاوتی ندارد و با رفتن به شهرستان درآمد بیشتری کسب می کنیم و حل همه این مشکلات جامعه پزشکی عزمی جزم می­طلبد.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن وظایفی که در مقابل پزشکان دارد باید با وزارت بهداشت نیز تعاملی مؤثر داشته باشد و از همه مهمتر درست است که کار نظام پزشکی صنفی است ولی باید از لحاظ علمی هم تقویت شود و از تیمی علمی استفاده کند.

وی نقش انجمن های علمی و پزشکی در سازمان نظام پزشکی را با اهمیت دانست و ادامه داد: دکتر فاضل در زمان تصدی دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی رئیس مجمع انجمن های علمی و پزشکی بودند . در واقع همان کسی که می خواست انجمن ها را به هم نزدیک­تر کند خودش آمده و رئیس سازمان نظام پزشکی شده و این توفیقی دوجانبه است .پس  ایشان می توانند که انجمن های تخصصی و فوق تخصصی را به هم پیوند دهند .و چون خودشان قبلاً در انجمن­های علمی و پزشکی مسوولیت داشته اند در رأس سازمان نظام پزشکی می توانند برای نزدیک شدن انجمن ها به سازمان نظام پزشکی بهتر کار کنند.

دکتر گنجی در پایان گفت: دکتر فاضل راه سختی در پیش دارند و با مشکلات فراوانی که جامعه پزشکی با آن روبروست ایشان باید شبانه روز کار کنن.د چراکه تنها جایی که ما پزشکان برای مراجعه داریم نظام پزشکی است و من برای دکتر فاضل آرزوی سلامتی می­کنم که در این راه دشوار مثل همیشه با اراده ای قوی موفق باشند و از پس این همه مسائل برآیند. ضمن اینکه ایشان هر کمکی بخواهند و هر برنامه ای داشته باشند حاضر هستیم که در آن حضور داشته باشیم و خدمت کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: