کد خبر: ۱۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 21
براي تهيه‌ نبات‌ معمولاً بايد از زعفران‌ که يک ماده با خاصيت است استفاده کرد تا نبات‌ تهيه شده داراي‌ خواص‌ فراواني باشد‌ و در بهبود سلامت بدن‌ تاثير خوبي بگذارد
شفاآنلاین>سلامت> رئيس انجمن صنايع غذايي ايران گفت: استفاده از رنگ‌هاي شيميايي در تهيه نبات مي‌تواند باعث بروز سرطان شود.

به گزارش شفاآنللاین، محمدحسين‌ عزيزي رئيس انجمن صنايع غذايي ايران اظهار کرد: براي تهيه‌ نبات‌ معمولاً بايد از زعفران‌ که يک ماده با خاصيت است استفاده کرد تا نبات‌ تهيه شده داراي‌ خواص‌ فراواني باشد‌ و در بهبود سلامت (Health)بدن‌ تاثير خوبي بگذارد.

وي عنوان کرد: براي کاهش هزينه‌ در تهيه نبات معمولاً به جاي زعفران از رنگ‌هاي شيميايي‌ و حتي طبيعي استفاده مي شود و رنگ زرد را به نبات‌ مي‌زنند اما متأسفانه در برخي از موارد رنگ‌هاي به کار رفته در تهيه‌ نبات‌ هاي فله اي غير استاندارد و شيميايي است ومصرف اين نبات در دراز مدت‌ باعث بروز‌ بيماري سرطان (Cancer)در افراد مي شود.

عزيزي‌ تأکيد کرد: رنگ‌هاي گل ‌رنگ و بتا‌کاراتن‌ جزء رنگ‌هاي طبيعي و سنتي‌ است و استفاده از آن براي تهيه نبات‌ علي‌رغم باور مردم‌ هيچ مشکلي‌ به وجود نمي‌آورد.وي يادآور شد‌: به طور کلي رنگ‌هاي شيميايي‌ سنتزي‌ که براي تهيه پفک‌ و ساير تنقلات به کار گرفته مي‌شوند، در دراز مدت‌ باعث ايجاد عارضه‌ سرطان‌ در افراد مصرف‌ کننده مي‌شود.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: