کد خبر: ۱۶۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
محققان ایرانی در حال تلاش برای تولید این واکسن هستند و سال آینده در مجموعه انستیتو پاستور ایران تولید خواهد شد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سابق انستیتو پاستور ایران با اشاره به تولید برحی از واکسن های مورد نیاز در داخل کشور گفت: واکسن آنفلوآنزای فصلی ایرانی امسال(1396) عرضه می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی قانعی افزود: این کار توسط محققان ایرانی چند سال پیش آغاز شد و امسال وارد بازار داخلی می شود.

وی در خصوص تولید واکسن هاری انسانی هم گفت: محققان ایرانی در حال تلاش برای تولید این واکسن هستند و سال آینده در مجموعه انستیتو پاستور ایران تولید خواهد شد.
قانعی با اشاره به این که واکسن های دیفتری، کزاز، MMR، هپاتیت و سل در داخل کشور تولید می شود، بیان کرد: واکسن سیاه سرفه قبلا در کشور تولید می شد که الان این کار صورت نمی گیرد.

وی در خصوص انعقاد قرارداد واردات واکسن پنتاوالان (پنج گانه) با کوبا گفت: این کار در مراحل نهایی بوده و براساس آن واکس مورد نیاز کشور را از کوبا وارد خواهیم کرد.

شهر واکسن در حال ساخت است
رئیس سابق انستیتو پاستور ایران همچنین اظهار کرد: مجموعه تولید واکسن(vaccine) با عنوان شهر واکسن در حال ساخت می باشد، این کار هزینه تولید واکسن را کاهش خواهد داد.وی با بیان این که شهر واکسن احتمالا تا 10 سال آینده راه اندازی خواهد شد، گفت: این مجموعه فقط تولید واکسن نسل جدید را در دستور کار قرار می دهد.

وی تاکید کرد: واکسن های آینده دیگر واکسن های عفونی نخواهند بود و بنابراین مجموعه ای مانند شهر واکسن باید راه اندازی شود تا براساس کار علمی تولیدد این گونه واکسن ها را در دستور کار قرار گیرد.

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید انستیتو پاستور ایران امروز چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، جمعی از مسئولین و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انستیتو پاستور برگزار شد.
برچسب ها: واکسن ، سلامت ، انستیتو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: