کد خبر: ۱۶۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 19
تکنولوژی شارژ بی‌سیم را در کانون توجه قرار داده است، اما هنوز هم محدودیت‌هایی دارد

شفا آنلاین>اجتماعی>شارژر "Pi" یک شارژر بی‌سیم است که قابلیت شارژ چند دستگاه را در نزدیکی خود و بدون نیاز به استند و پد شارژ دارد.

به گزارش شفا آنلاین، خبر این که آخرین آیفون‌های اپل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، تکنولوژی(Technology) شارژ بی‌سیم را در کانون توجه قرار داده است، اما هنوز هم محدودیت‌هایی دارد.

شما هنوز هم برای شارژ دستگاه خود باید آن را روی یک استند یا دیسک قرار دهید. شارژ چندین دستگاه در یک زمان آسان نیست و استفاده از دستگاهها نیز در هنگام شارژ شدن آسان نیست.

"Pi" وعده داده تا با ارائه یک ایستگاه شارژ مخروطی شکل، از شارژ چند دستگاه به صورت یکجا پشتیبانی کرده تا دیگر نیازی به استند وجود نداشته باشد.

گفته شده است که شارژر "Pi" امکان شارژ را برای تلفن‌های همراه و لپتاپ‌ها تا فاصله 12 اینچی (30 سانتیمتری) فراهم می‌کند و می‌تواند تا چهار دستگاه را همزمان شارژ کند.

تکنولوژی رزونانس القایی در "Pi" همان است که در شارژرهای استاندارد "چی" (Qi) استفاده می‌شود، اما رمز جادویی در این مورد یک الگوریتم پرتوی است که می‌تواند میدان مغناطیسی در اطراف دستگاه را طراحی کند.

"چی" (Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل 4 سانتی‌متر (1.6 اینچ) است.

سیستم "چی" شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می‌گیرد، که آن را از طریق القای الکترو مغناطیسی شارژ می‌کند.

دستگاه‌های تلفن همراهی که از این استاندارد استفاده می‌کنند شامل "ایسوز"، "اچ.تی.سی"، "هوآوی"، "ال‌جی"،"موتورولا"، "نوکیا"، "سامسونگ" و"سونی" هستند.

کنسرسیوم شارژ بی‌سیم در سال 2008 تاسیس شد و یک همکاری عضویت-آزاد از شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی در صنایع تولیدی مختلف است. هدف آن‌ها ایجاد یک استاندارد جهانی برای تکنولوژی شارژ القایی است.

در حال حاضر در برخی کافی شاپ‌ها و فرودگاههای کشور آمریکا و انگلیس این سیستم نصب گردیده است. همچنین شرکت خودروسازی "لکسوس" این سیستم را در قسمت کنسول مرکزی مدل "NX" خود از سال 2015 ارائه کرده است.
در حالی که ساخت این نوع محاسبات به طور معمول به یک کامپیوتر کامل نیاز دارد، "Pi" توانسته آن را به طور کارآمد در یک دستگاه بسیار کوچکتر و ارزانتر فراهم آورد.

نتیجه نهایی این است که شما می‌توانید دستگاه تلفن همراه خود را در نزدیکی آن و نه بر روی آن، رها کنید تا شارژ شود.

هر گوشی یا تبلت سازگار با "چی"، مانند آیفون‌های جدید، با شارژر "Pi" کار می‌کند، اما "Pi" موارد دیگری را هم ارائه می‌دهد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال تا زمانی که گوشی خود را نزدیک به مخروط نگه دارید، می‌توانید کار با دستگاه اعم از فرستادن پیام کوتاه، بازی کردن، سر زدن به شبکه‌های اجتماعی یا هر چیز دیگری را ادامه دهید.

اپل سیستم‌های شارژ بی‌سیم (AirPower) خود را همزمان با نمایش آیفون‌های جدید خود معرفی کرد و با یک استند مخصوص، شما همچنین می‌توانید چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید. البته همه دستگاهها باید با استند اپل در تماس باشند. این تفاوت "Pi" با دیگر شارژرهاست.

این اولین بار نیست که شارژ بی‌سیم از فاصله دور مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد. شرکت‌های زیادی سالها تلاش کرده‌اند تا رویای خود را مبنی بر اینکه دستگاه به محض ورود به خانه یا اتاق خواب شروع به شارژ شدن کند، تبدیل به واقعیت کنند.

این رویا این تکنولوژی را از آزمایشگاه تحقیقاتی به نیاز به یک محصول تجاری حیاتی تبدیل کرده است. اما برای تحقق این رویا هنوز باید صبر کرد.

"Pi" هنوز برای فروش در دسترس عموم قرار ندارد اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که سال آینده به بازار عرضه شود و قیمتی کمتر از 200 دلار داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار