کد خبر: ۱۶۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
توده یا توده های که در انتهای روده بزرگ در داخل مقعدی یا گاهی در کنار مقعدقرار دارند و دارای درجه بندی و نام ها مختلفی (اینترنال ، اکسترنال ، ترومبوزه ،و..)نیز میباشند .
شفا آنلاین:بواسیر چیست : توده یا توده های که در انتهای روده بزرگ در داخل مقعدی یا گاهی در کنار مقعدقرار دارند و دارای درجه بندی و نام ها مختلفی (اینترنال ، اکسترنال ، ترومبوزه ،و..)نیز میباشند .

علائم بواسیر ها :
به گزارش شفا آنلاین:دارای علائم گوناگون و متفاوتی هستند گاهی دارای توده با بیرون زدگی مقعدی ، خونریزی مقعدی و بندرت دارای خارش مقعدی و درد مقعدی و سوزش مقعدی میباشند . البته باید یادآوری شود که درد و سوزشی که در حین اجابت مزاج یا بعد از آن بوجود میاید بعلت شقاق یا همان فیشر میباشد.

توجه مهم :
از آنجاییکه هر مشکلی در مقعد و یا اطراف آن بوجود بیاید افراد آنرا بعنوان بواسیر قلمداد مینمایند در صورتیکه ممکنست آنشاید غده یا تومور خوش خیم یا بدخیم یا بواسیر باشد لذا بایستی قبل از درمان ابتدا توسط پزشک معاینه شود و در صورتیکه تشخیص قطعی شد آنگاه درمان موثر انجام گیرد.

درمان های خانگی بواسیر :
بسیاری از این درمان ها دارای تاییدیههای علمی نبوده واکثراً با اتلاف وقت و هزینه و گاهاً دارای عوارض میباشندهرچندبعضی از آنها صرفاً ممکنست ایجاد تخفیف علائمی را بنمایند. ولی بعضی از آنها را میتوان تحت نظر پزشک و نه بعنوان درمان اصلی و بلکه بعنوان درمان کمکی ، استفاده کرد.لذا منظور از درمان خانگی بواسیر صرفاًتوصیه های مهمپزشکان در بعد از درمان اصلی و تکمیل کننده درمان اصلی میباشند . مانند استفاده از فیبرها و ملین ها و مصرف آب کافی و زور نزدن و ...میباشند.

لذا بهتر است به آنها بگوییم کمک درمان بواسیر خانگی ، و مهمترین آنها عبارتند از :
کمک درمان خانگی بواسیر با مصرف فیبر ها :
کمک درمان خانگی بواسیر با مصرف ملین ها :
کمک درمان خانگی بواسیر با رفع یبوست :
کمک درمان خانگی بواسیر با زور نزدن در حین مدفوع کردن و یا در حین ورزش :
کمک درمان خانگی بواسیر با مصرف آب کافی :

دکتر ابراهیم دین محمدی [ متخصص آنستزیولوژی - لیزر تراپی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: