کد خبر: ۱۶۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 19
محققان دریافتند شیوه های بهبود سلامت قلب-عروق موجب کاهش ریسک زوال عقل در افراد در معرض ریسک بیماری آلزایمر می شود.
شفا آنلاین: محققان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه به ارزیابی ورزش های هوازی، کنترل گسترده فشارخون و کلسترول و ترکیب این شیوه ها در افراد ۶۰ تا ۸۵ سال که در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر بودند پرداختند. والدین یا خواهر و برادر این افراد مبتلا به زوال عقل <Dementia>شده بودند از اینرو این افراد در معرض این ریسک قرار داشتند.

به گزارش شفا آنلاین:آنها در یک مطالعه دو ساله به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مدیریت و کنترل فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی می تواند در پیشگیری یا به تاخیر انداختن شروع علائم آلزایمر در افراد مسن مثمرثمر باشد.
الن بایندر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد مبتلا به فشارخون بالا و کلسترول بالا در معرض بالای ریسک ابتلا به آلزایمر قرار دارند.»
به گفته وی، «این فاکتورهای پرخطر معمولا با بیماری قلبی-عروقی و سکته مرتبط هستند، اما می توانند عروق و ساختار مغز را تغییر دهند که همین مسئله موجب افزایش ریسک زوال عقل می شود.»
محققان در این مطالعه، افراد را به چهار گروه تقسیم کردند: گروهی که داروهای درمان فشارخون بالا و کلسترول را دریافت می کردند؛ گروهی که با مربیان ورزشی تمرین می کردند؛ گروهی که هم دارو و هم تمارین ورزشی دریافت می کردند؛ و گروه کنترل که برنامه ورزشی برای انجام در خانه داشتند و فشارخون و کلسترول شان توسط پزشک شان همچنان تحت کنترل بود.
به گفته بایندر، «نتایج نشان داد ورزش و دارو موجب کاهش ریسک حمله قلبی و سکته شد. اما ما هنوز نمی دانیم که آیا آنها دارای فواید بیشتر برای پیشگیری از زوال عقل هم هستند.»سپید
MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: