کد خبر: ۱۶۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 17
بر همگان آشکار است که نخستین اقدام درمانی، موثرترین و اساسی ترین قدم ها برای نجات جان مصدومان و بیماران است. قریب به ۵۰ سال است که نیروی اورژانس پیش بیمارستانی در ایران برای نجات جان مصدومان و بیماران حوادث و ناگواری های گوناگون پیشگام است
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: در دولت یازدهم ۳۳ پایگاه اورژانس هوایی راه اندازی شد.

به گزارش شفا آنلاین ، در پیام دکتر قاسم جان بابایی آمده است: بر همگان آشکار است که نخستین اقدام درمانی، موثرترین و اساسی ترین قدم ها برای نجات جان مصدومان و بیماران است. قریب به ۵۰ سال است که نیروی اورژانس پیش بیمارستانی در ایران برای نجات جان مصدومان و بیماران حوادث و ناگواری های گوناگون پیشگام است.

حرکت رو به پیشرفتی که در تلاش است با تجهیز خود به اورژانس هوایی(Air Emergency)، دستگاه های پیشرفته، رسیدن به استاندارهای کیفی در سطح جهانی و... رضایت و امنیت خاطر مردم را فراهم سازد.

در دولت یازدهم ۳۳ پایگاه اورژانس هوایی راه اندازی و ۷۳۵۱ مصدوم و بیمار بدحال به بیمارستان ها طی ۴۸۶۰ سورت پروازی توسط پرسنل خدوم و توانمند  منتقل شدند.

توسعه و نوسازی ناوگان آمبولانس(Ambulance) زمینی اورژانس کشور با بکار گیری ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته و ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس  جهت امدادرسانی در حداقل زمان ممکن و ارائه خدمات ویژه به هموطنان از دیگر اقدامات این دوره بوده است. این در حالی است که ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی کشور تا قبل از طرح تحول نظام سلامت تنها ۳۰۰۰ آمبولانس در اختیار داشته است.

به بهانه ۲۶ شهریور؛ روز ملی اورژانس پیش بیمارستانی به یکایک خدمتگزاران این عرصه در واحدهای مختلف خدا قوت می گویم و ضمن تبریک این روز برای همکاران تلاشگر و خدوم سازمان اورژانس ۱۱۵ آرزوی سلامتی و پیروزی دارم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: