کد خبر: ۱۶۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات خصوصاً سیگار و ورزش از جمله مواردی هستند که می‌توانند نقش اساسی در پیشگیری از بروز بیماری سرطان داشته باشند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 40 درصد از سرطان‌ها را می‌توان پیشگیری کرد، گفت: لازم است دولت در زمینه تغذیه سالم تلاش خود را به کار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در حاشیه افتتاحیه دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انجمن نوزادان، خون و انکولوژی یک گردهمایی مشترک را برگزار کرده که صاحبنظران هر دو رشته می‌توانند در این زمینه تبادل اطلاعات کنند.

وی افزود: شاخصه‌های سلامت جامعه در اوایل انقلاب از وضعیت خوبی برخوردار نبود اما خوشبختانه با گسترش شبکه‌های بهداشتی اکنون در شرایط قابل قبولی قرار داریم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، گفت: در گذشته در مناطق محروم کشور پزشک عمومی نداشتیم که  خوشحالیم با زحمات پرستاران و پزشکان این موضوع مرتفع شده است.

مرندی با بیان اینکه سرطان از جمله بیماری‌های  غیرواگیر محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه این بیماری بالاترین میزان مرگ و میر در بین بیماری‌های غیرواگیر را به خود اختصاص داده است و بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت(Diabetes) در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی افزود: 40 درصد از سرطان‌ها(Cancer) قابل پیشگیری هستند اما برای پیشگیری از این بیماری لازم است سبک زندگی افراد اصلاح شود و دولت نیز در زمینه سالم‌سازی تغذیه جامعه تلاش خود را به کار گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات خصوصاً سیگار و ورزش از جمله مواردی هستند که می‌توانند نقش اساسی در پیشگیری از بروز بیماری سرطان داشته باشند.

مرندی ادامه داد: در کشور ما اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از بیماری سرطان انجام شده اما متأسفانه در حال حاضر غربالگری(Screening) به صورت کامل در تمام مناطق انجام نمی‌شود و لازم است به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم زیرا می‌توان از این طریق بیماران را شناسایی و از شیوع سرطان در کشور پیشگیری به عمل آورد.
برچسب ها: سرطان ، دیابت ، غربالگری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: