کد خبر: ۱۶۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
راههای زیادی برای مبارزه با بالا رفتن دما در زمین وجود دارد و اکنون لس آنجلس با انجام تغییری کوچک در تلاش برای ایجاد تفاوتی بزرگ است.

شفا آنلاین:پیش از این مقامات این شهر از پوشش خاکستری رنگی موسوم به CoolSeal در یک محوطه پارکینگ خودرو استفاده کرده بود و اکنون این پوشش را در سطح شهر گسترش داده است.

به گزارش شفا آنلاین:این پوشش در اصل برای پنهان کردن گرمای تولید شده در باند پروازی از ماهواره های جاسوسی تولید شده بود.

ایده هوشمندانه این رنگ، انعکاس بهتر پرتوهای خورشیدی است که آزمایشات نشان داده، می تواند در کاهش حرارت سطحی نیز موثر باشد.

گرگ اسپاتس، از مقامات شهر لس آنجلس در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست اظهار کرد: ما دریافتیم که منطقه پوشیده شده با CoolSeal بطور میانگین حدود پنج درجه سانتیگراد نسبت به آسفالت سیاه رنگ خنکتر است.  بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آسفالت حاوی این پوشش می تواند گرما را به میزان محسوسی کاهش دهد.

برنامه رنگ آمیزی هوشمند برای مقابله با اثر جزایر گرمایی شهری طراحی شده است. در این پدیده، ساخت و سازهای شهری و استفاده از بتن، آسفالت، سقفهای تیره و کاهش پوشش گیاهی باعث افزایش دما نسبت به مناطقه روستایی شده است.

بر این اساس، زمانی که شهر بیش از یک میلیون سکنه دارد، دمای آن تا 12 درجه بالاتر از نواحی دیگر می شود. در نتیجه افراد بیشتری از وسایل خنک کننده استفاده کرده و مصرف انرژی بالاتر می رود.

به گفته مقامات، این پوشش می تواند با کاهش دمای خیابان ها به افرادی که در محیط بیرون فعالیت دارند و حتی حیوانات خیابانی نیز کمک کند.

خیابان هایی که اکنون دارای این پوشش شده اند، در طول پاییز مورد نظارت قرار گرفته و در آینده در مناطق بیشتری از CoolSeal استفاده خواهد شد.

یک مزیت دیگر CoolSeal این است که به دلیل انعکاس بالایش به انرژی کمتری برای روشن کردن خیابانها و پارکینگ های پوشش یافته با آن نیاز دارد.

البته این تنها شیوه مبتکرانه ای نیست که دانشمندان برای خنک کردن مناطق شهری پیدا کرده اند. مطالعات نشان داده که افزایش درختان در شهر و پوشاندن ساختمانها با گیاه می تواند به کاهش دما و همچنین کاهش دی اکسید کربن کمک کند.

بین کاهش دمای جو و راهکارها برای کمتر کردن گرمای آن، هنوز امیدهایی برای کاهش برخی پیامدهای تغییرات آب و هوایی در محیط های شهری وجود دارد.

هر اقدامی می تواند چاره ساز باشد حتی اگر از تغییر دادن پوشش زمین در یک پارکینگ آغاز شود.

لس آنجلس نخستین شهری است که خنکسازی خیابان های خود را آغاز کرده که بخشی از تعهد آن برای کاهش یک تا دو درجه دمای کلی شهر در 20 سال آینده است.

اسپاتس می گوید: ما فکر می کنیم بیش از 10 درصد شهر آسفالت است. تخمین زده شده که پوشاندن یک سوم پیاده روهای شهر با مواد خنک کننده می تواند به کاهش دما کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: