کد خبر: ۱۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 09
برای درمان هپاتیت C نزدیک به 10 دارو وجود دارد که در هر سطحی به خوبی جواب داده است
شفاآنلاین>سلامت> استاد دانشگاه استنفورد آمریکا با تاکید بر اهمیت تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کاهش و حذف بیماری های هپاتیت B و C گفت: داروهای ایرانی برای درمان هپاتیت C کیفیت جهانی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، رابرت گیش استاد دانشگاه استنفورد آمریکا اظهار کرد: هپاتیت B قابل درمان نیست و کلمه کنترل را برای آن استفاده می کنیم و می توان با دارو آن را کنترل کرد. برای درمان هپاتیت C نزدیک به 10 دارو وجود دارد که در هر سطحی به خوبی جواب داده است و داروهای ایرانی در سطح کیفیت داروهای خارجی است و بیماران ایرانی از این داروها استفاده می کنند.

وی که از شرکت کنندگان هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران نیز به شمار می آید، گفت: تصویر گسترده ای از وضعیت شیوع بیماری های هپاتیت B و C در کنگره ارائه شد که مبنای آن حذف این بیماری ها در ایران است.

وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده است افزود: همینطور توضیحات مسئولان بهداشتی ایران را در مورد درمان هپاتیت C شنیدیم. موضوع دیگر عملکرد بسیار خوب داروهای ایرانی در کنترل بیماری(Sickness) هپاتیت B است.

گیش در مورد بهترین راه برای کاهش و درمان هپاتیت C گفت: این نوع از هپاتیت قابل درمان است و اولین قدم آموزش افراد در مورد مسری بودن هپاتیت C و احتمال پیشرفت آن و تبدیل شدن به سیروز و سرطان کبد و نیاز به پیوند کبد (Liver)است. بنابراین افراد باید متقاعد شوند که آزمایش، بهترین راه است و بعد می توانند برای درمان اقدام کنند.

این متخصص گوارش و کبد در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B ادامه داد: در مورد هپاتیت B ، واکسیناسیون بهترین راه است، جلوگیری از انتقال بیماری از مادر به نوزاد، آزمایش و ارائه دارو از بهترین راه هاست ولی در هر حال هپاتیت B قابل درمان نیست و تنها می توان آن را کنترل کند.

مشاور پزشکی بنیاد هپاتیت B آمریکا در مورد اینکه افراد مبتلا به هپاتیت B باید همیشه درمان را ادامه دهند، گفت: نمی توانیم بگوییم تا آخر عمر بلکه می گویم برای مدت زمان نامشخصی باید دارو مصرف کنند و آزمایش بدهند.

این استاد دانشگاه استنفورد در مورد بهترین راه ها برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به هپاتیت های B و C گفت: واکسیناسیون، آزمایش های نوبه ای، کاهش شدید میزان ابتلا به هپاتیت C، برنامه های آموزشی، رابطه جنسی سالم می تواند از انتقال هپاتیت B جلوگیری کنند.

هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت به همت شبکه هپاتیت ایران 15 تا 17شهریور در تهران، سالن همایش های رازی، شیراز و بیرجند برگزار شد.

اعضای انجمن مطالعات کبد اروپا یا به اختصار ایزل/EASL در اولین روز این کنگره برای دومین بار کارگاه بهترین های ایزل را با موضوع آخرین‌ یافته های انجمن در مورد بیماری های کبد و هپاتیت ویروسی ارائه کرد و در این کارگاه محققان ایرانی نیز تجربیات خود را در مورد چگونگی مدیریت و کاهش ابتلا به هپاتیت در اختیار آنان قرار دادند. هپاتیت یعنی التهاب کبد که عضوی بسیار فعال در بدن است. هپاتیت یا التهاب بافت کبد، موجب آسیب به کبد و مختل کردن فعالیت آن می‌شود. این اختلال یا التهاب به علل مختلفی به وجود می‌آید که مهم‌ترین آنها آلودگی به ویروس‌های ایجادکننده هپاتیت مثل F، E، D، C، B، A و G است. در این میان، ویروس هپاتیت C یکی از عوامل مهم ایجادکننده هپاتیت به حساب می‌آید.
برچسب ها: هپاتیت ، کبد ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: