کد خبر: ۱۶۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 05
بهترین راه مبارزه با پدیده زیرمیزی عادلانه کردن تعرفه های بخش پزشکی است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی گفت: پدیده زیرمیزی زاییده تعرفه های غیرعادلانه است و در هر حرفه دیگری بغیر از پزشکی هم همین حاصل را خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج فاضل روز سه شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس کل جدید و قدیم سازمان نظام پزشکی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بهترین راه مبارزه با پدیده زیرمیزی عادلانه کردن تعرفه های بخش پزشکی است.

وی اظهار داشت: حتی ما پیشنهاد کردیم که تعرفه های کشورهایی مانند سوریه، عراق، و بنگلادش که حداقل است را قبول می کنیم که متاسفانه این کار را هم انجام نمی دهند.

فاضل ادامه داد: ویزیت ما یک سوم پایین تر از این کشورها است که فقیر هم هستند و این موضوع ظلم به جامعه پزشکی(Medical Society) است.

وی با بیان اینکه ملاحظه کردن مردم در پرداخت ویزیت یکی از این مشکلات است، گفت: اگر بیمه ها کار اصلی خودشان را انجام دهند مردم نیز در این زمینه باکی ندارند و مشکل زیرمیزی حل خواهد شد.

رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی(Medical System) افزود: باید تجدید نظر اساسی در بیمه های پزشکی در کشور صورت گیرد چرا که در وضعیت حاضر این بیمه ها نه درد مردم را درمان می کند و نه موسسات پزشکی می توانند کارهای خود را بدرستی انجام دهند.

وی درباره کاهش رابطه مالی بین بیمار و پزشک نیز گفت: معتقدیم اگر بیمه های خوبی داشته باشیم این مشکل حل می شود، بار هزینه های درمان نباید بر دوش مردم باشد و در عین حال جامعه پزشکی هم نباید فقیر باشد.

** کتاب تعرفه گذاری نسبی خدمات به موسسات پزشکی داده می شود
فاضل درباره کتاب تعرفه گذاری نسبی خدمات نیز گفت: اگر کوچکترین تغییری در این کتاب صورت بگیرد بی ارزش می شود که به همین منظور ما یک کتاب دست نخورده در این زمینه تولید می کنیم و در اختیار همه موسسات پزشکی قرار می دهیم تا طبق آن رفتار شود.

وی تاکید کرد: بطور حتم این کتاب دست نخورده را همه می پذیرند و هیچ کس نسبت به آن اعتراض نخواهد کرد، البته اکنون اعتراض ها به کم و زیاد شدن نسبت ها در خدمات است که همه چیز را به هم می زند.

فاضل در ادامه درباره شرایط سازمان نظام پزشکی کنونی گفت: شرایط اکنون سازمان نظان پزشکی بسیار بهتر از چهار سال گذشته است که دکتر زالی آن را تحویل گرفت، چرا که حتی حکم رئیس کل این سازمان را رئیس جمهور سابق به دلایل بچه گانه ای شش ماه امضا نکرد و این اولین مشکل آن زمان بود .

فاضل با بیان اینکه خدمات خوبی در چهار سال گذشته در سازمان نظام پزشکی انجام شده است، اظهار داشت: ما پیگیر این خدمات هستیم و اکنون با شورای عالی نظام پزشکی خوبی که انتخاب شده است می توان اقدامات بهتری را انجام داد.

وی درباره ترکیب شورای عالی بیمه نیز گفت: این موضوع غلط است که در این صنف مصرف کنندگان خدمات، تعرفه تعریف کنند این موضوع را هیچ حرفه ای نمی پذیرد و این به پزشکی تحمیل شده است و ما درصدد تغییر دراین باره هستیم .

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره موازی کاری بین این سازمان و پزشکی قانونی نیز گفت: برای حل این مشکل با مقامات قوه قضاییه مکاتباتی شده است که مساله را حل کنیم البته اصولا قضاوت درباره نحوه طبابت از وظایف نظام پزشکی است و کار پزشکی قانونی چیز دیگری است باید این موازی کاری ها از بین برود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: