کد خبر: ۱۶۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 06
کودکان، به همان اندازه بزرگسالان می توانند خواب کمتری داشته باشند و تحت تاثیر بی خوابی قرار بگیرند.

شفاآنلاین>سلامت> نتایج مطالعه ای جدید که ازسوی دانشمندان دانشگاه برلین آلمان صورت گرفته، نشان می دهد فرزندان مادرانی که دچار اختلال خواب هستند به شدت درمعرض  مشکلات بیخوابی باشد.


به گزارش شفاآنلاین، عادت های خواب مادر ممکن است به شدت برخواب فرزندان نیز تأثیر مستقیم بگذارد.

کودکان، به همان اندازه بزرگسالان می توانند خواب کمتری داشته باشند و تحت تاثیر بی خوابی قرار بگیرند. در واقع برخی مطالعات نشان می دهند که حدود 25 درصد از همه کودکان اختلال های بی خوابی را تجربه می کنند .

علاوه بر این، گزارش شده است که 27 درصد کودکان در ایالات متحده به میزان کافی نمی خوابند .

این درحالی است که متخصصین معتقدند ،مشکلات خواب ممکن است بر سلامت روانی و سلامت عمومی کودکان تأثیر بگذارد و همچنین مهارت های یادگیری و مهارت های حافظه ای آنها را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل محققان دانشگاه برلین درآلمان، با همکاری دانشمندان دانشگاه وارویک در انگلستان، بررسی ارتباط بین کیفیت خواب والدین و فرزندانشان را بررسی کردند. یافته ها - که در مجله Sleep Medicine منتشر شده است - نشان می دهد که بی خوابی مادر ممکن است باعث کمبود خواب در کودکان شود.

.

این مطالعه نشان داد که بی خوابی مادران، نه پدران، با کیفیت خواب کم در کودکان ارتباط دارد.همچنین به طور خاص، کودکانی که مادران بیخواب داشتند، مشکلات بیخوابی و اختلالات در ارتباط با خواب داشتند واز خواب کمتری در شب برخورداربودند. این کودکان همچنین تمایل زیادی به بیدار شدن در صبحهای خیلی زوددارند.گمان می رود که ژنتیک نیز نقش  بسزایی دربروز این مشکل داشته باشد.


محققان بر این باورند که این واقعیت که کودکان وقت بیشتری را با مادران خود می گذرانند تا با پدرانشان نیز می تواند دلیل دیگر  بی خوابی باشد.

برچسب ها: بی خوابی ، مادر ، کودک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: