کد خبر: ۱۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 04
در برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت موظف به ادغام طب ایرانی – اسلامی در نظام سلامت شده و همچنین باید نسبت به ساماندهی و توسعه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات درمانی اقدام کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خدمات تایید شده طب سنتی(Traditional medicine) باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد از فعالیت افراد غیرمتخصص در حوزه طب سنتی انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی پوربافرانی با انتقاد از اینکه بیمه ها تعرفه های طب سنتی را تحت پوشش قرار نمی دهند، گفت: در برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت موظف به ادغام طب ایرانی – اسلامی در نظام سلامت شده و همچنین باید نسبت به ساماندهی و توسعه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات درمانی اقدام کند بنابراین نیاز است وزارت بهداشت مقدمات لازم را برای پوشش بیمه ای تعرفه ها فراهم کند.

خدمات تایید شده طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات تایید شده طب سنتی در قالب علمی که پروتکل های لازم را طی کرده اند باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، افزود: وزارت بهداشت باید موضوع حمایت از خدمات طب سنتی را به بیمه ها پیشنهاد و ارائه کند تا پوشش بیمه ای آن لحاظ شود.

وی ادامه داد: زمانی که به طور علمی خاصیت دارویی ماده ای ثابت و به مرحله تولید می رسد با توجه به نیاز جامعه و هزینه های بالا می طلبد پوشش بیمه ای نیز در مورد آن لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از فعالیت افراد غیرمتخصص در حوزه طب سنتی انتقاد کرد و ادامه داد: ساماندهی طب سنتی از لحاظ آموزش و ارائه مجوز به مراکز عرضه خدمات باید از طریق وزارت بهداشت باشد و خارج از این  پروتکل مردم نباید از خدمات افراد و مراکز غیرمتخصص و غیرمجاز استفاده کنند.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم، ادامه داد: متولیان امر نیز باید بر اساس مصوبه برنامه ششم و سایر آیین نامه ها با افراد و مراکز غیرمتخصص در حوزه طب سنتی برخورد کنند.

تاکید بر ضرورت علمی کردن طب سنتی/ ارائه خدمات طب سنتی باید ساماندهی شود

پوربافرانی با تاکید بر ضرورت علمی کردن و ساماندهی طب سنتی، یادآور شد: ارائه خدمات طب سنتی باید ساماندهی شود؛ انتظار می رود دولت دوازدهم توجه جدی به عملیاتی کردن مصوبه برنامه ششم در مورد طب سنتی داشته باشد و اگر آیین نامه های این مصوبه به درستی توسط وزارت بهداشت علمیاتی شود چالش و تخلفات حوزه طب سنتی و داروهای گیاهی کاهش می یابد.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم، درباره ایجاد داروخانه های گیاهی، گفت: به طور قطع باید در این رابطه برنامه ریزی کرد و کارشناسانه گام برداشت و اگر تشخیص داده شود و سیستم به سمتی پیش رود که بتوان تعریفی از داروخانه های گیاهی داشته باشیم می توان نسبت به تحقق این کار اقدام کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: البته به دلیل آنکه طب سنتی را وارد موضوع بهداشت و درمان کردیم خدمات داروهای گیاهی وقتی در قالب دارو تعریف شد می توان در داروخانه های معمولی آنها را ارائه کرد اما اگر به طور تخصصی این کار دنبال شود که جدا از خدماتی که در حال ارائه است داروخانه های تخصصی نیز ایجاد شود منافاتی با وضعیت موجود ندارد.
برچسب ها: طب سنتی ، کمیسیون ، تعرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: