کد خبر: ۱۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 03
برگزاری این مناقصه با همکاری وزارت امور خارجه است و انتظار می‌رود عملا این مناقصه به بهترین وجه برگزار شود و برای اینکه برنامه ها به خوبی پیش رود، کمیته ای تحت مسئولیت حوزه بین الملل تشکیل شد و در قدم اول کشورهای هدف انتخاب شدند

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با بیان اینکه مناقصه بین المللی تجهیزات پزشکی در کشور قبرس برگزار خواهد شد، گفت: از مجموع 17 کشور هدف، 16 کشور در نشست تخصصی این مناقصه مشارکت جدی داشتند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن اسدی لاری در حاشیه اولین نشست تخصصی مناقصه بین المللی تجهیزات پزشکی که با شرکت نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد، گفت: اولین مناقصه بین المللی خرید تجهیزات سنگین پزشکی توسط هیات امنای ارزی که هفته آینده در روزنامه های بین‌المللی اعلام عمومی می شود، برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری این مناقصه با همکاری وزارت امور خارجه است و انتظار می‌رود عملا این مناقصه به بهترین وجه برگزار شود و برای اینکه برنامه ها به خوبی پیش رود، کمیته ای تحت مسئولیت حوزه بین الملل تشکیل شد و در قدم اول کشورهای هدف انتخاب شدند.

اسدی لاری ادامه داد: از مجموع 17 کشور هدف، 16 کشور در این جلسه مشارکت جدی داشتند و تمام آنها از گرفتن اطلاعات ابزار رضایت کردند.

قائم مقام وزیربهداشت در امور بین‌الملل گفت: این مناقصه در کشور قبرس برگزار خواهد شد و تمهیدات مفصلی نیز تنظیم شده است.

اسدی‌لاری خاطر نشان کرد: امید است تا این اقدام باعث حضور جدی شرکت های بین‌المللی تولید کننده تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در این مناقصه شود، زیرا به موجب آن هزینه اقدامات پزشکی و خریدها کاهش پیدا کرده و امکان اینکه نمایندگی اصلی شرکت‌ها در ایران فعالیت کنند و ماندگار شوند، وجود دارد و در عین حال تامین و نگهداری قطعات تجهیزات پزشکی با سهولت بیشتری نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این گام موثر، یکی از مهم‌ترین برنامه های وزیر بهداشت است که از سه سال پیش در حال پیگیری بوده و اکنون به فاز عملیاتی رسیده است، چرا که کیفیت دستگاه ها و تجهیزات پزشکی ارتقا خواهد یافت و درنتیجه باعث رشد و ارتقای خدمات پزشکی به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مناقصه شروعی برای مناقصات بعدی است، تصریح کرد: برگزاری اینگونه مناقصات می‌تواند به تداوم و ماندگاری شرکت‌های خارجی بزرگ در ایران منجر شود، به طوری که این شرکت‌ها در بازار سلامت(Health) ایران به صورت دست اول حضور پیدا کنند که آثار ارزشمندی مانند افزایش کیفیت خدمات رسانی، کاهش قیمت خدمات و پرداختی ها را در پی خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: