کد خبر: ۱۶۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 03
در روش های آزمایشگاهی فعلی کشور برای بارداری موفق باید 10 تا 12 تخمک از فرد متقاضی گرفته شود اما، در رویان اراک با گرفتن یک تخمک از بیمار بارداری موفق و تولد نوزاد عملی شده است
شفا آنلاین>سلامت>مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ضریب تحقق باروری با روش های دقیق آزمایشگاهی و فناوری نوین در مرکز رویان اراک افزایش یافت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اصغر غفاری زاده افزود: در روش های آزمایشگاهی فعلی کشور برای بارداری(Pregnancy) موفق باید 10 تا 12 تخمک از فرد متقاضی گرفته شود اما، در رویان اراک با گرفتن یک تخمک از بیمار بارداری موفق و تولد نوزاد عملی شده است.

وی توضیح داد: در روش آزمایشگاهی اعمال شده در رویان اراک با استفاده از یک تخمک مراجعه کننده، باروری و تولد نوزاد سالم دختر رخ داد.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری(sterility) جهاد دانشگاهی استان مرکزی، علت این موفقیت را انجام آزمایش های دقیق و استفاده از فناوری نوین در مرکز درمان ناباروری اراک عنوان کرد و گفت: استفاده از یک تخمک در باروری دوم و سوم اتفاق می افتد که در این نمونه در مرحله اول موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار کرد: این زوج با احتمال بارداری ضعیف برای نخستین تجربه فرزندآوری با کنترل و مراقبت موفق شدند بعد از گذراندن 9 ماه، فرزندی سالم داشته باشند.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: داشتن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و نیروهای مجرب می تواند به کاهش دامنه خطا کمک کند که این مهم با به کارگیری وسایل مدرن در ماه های آتی عملیاتی خواهد شد.

غفاری زاده افزود: این مرکز دارای بخش‌های تخصصی زنان و نازایی است که خدماتی همچون سونوگرافی واژینال، لاپاراسکوپی(laparoscopy)، هیستروسکوپی، کورتاژ تشخیصی، تخلیه کیست تخمدان، شروع سیکل‌های درمانی ICSI، IVF، IUI و سایر جراحی‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

وی گفت: در بخش تخصصی مردان(آندرولوژی) آزمایش‌های هورمونی و همچنین اسپرموگرام و اقدامات درمانی لازم دارویی یا جراحی انجام می‌شود و بخش مشاوره ناباروری به منظور افزایش آگاهی زوج ها از انواع مشکلات ناباروری آشنا ساختن آنان با سیستم‌های درمانی و حمایتی و امکانات موجود در این مرکز راه‌اندازی شده است.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: بخش‌های ژنتیک و مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناسی و آزمایشگاه جنین شناسی، مرکز تصویربرداری ناباروری و آزمایشگاه روتین از دیگر بخش‌های این مرکز فوق تخصصی است.

غفاری زاده افزود: روزانه در حدود 40 زوج نابارور به این مرکز مراجعه می کنند و این مرکز علاوه بر ارایه خدمات به داخل استان، به سایر مناطق کشور نیز سرویس می دهد.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیقاتی درمانی رویان، آبروی علمی استان مرکزی است و استاندارد خدمات این مرکز با دیگر مراکز معتبر کشور برابری می‌کند.

وی بیان کرد: تمامی اقدامات و خدمات مربوط به درمان ناباروری از کلی‌ترین اقدامات تا جزیی‌ترین همه در این مرکز با کادر درمان مجهز و بومی استان انجام می‌شود.

کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شد و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: