کد خبر: ۱۶۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 04
انحراف شست پا را اصطلاحا هالوکس والگوس می گویند. هالوکس والگوس در خانمها بیشتر دیده می شود.
شفا آنلاین:انحراف شست پا را اصطلاحا هالوکس والگوس می گویند. هالوکس والگوس در خانمها بیشتر دیده می شود. این حالت زمینه ارثی دارد و در بالغین عوامل درد شست پا <Pain foot throat>محیطی مثل کفش تنگ و پاشنه بلند آنرا تشدید می کند.اما نوعی از آن که در جوانتر ها دیده می شود کمتر به کفش تنگ ارتباط دارد.

به گزارش شفا آنلاین:در برخی از بیماریها مثل فلج مغزی هالوکس والگوس بیشتر دیده می شود. بررسی بیشتر با عکس رادیوگرافی ساده در حالت ایستاده انجام می شود.بر روی برجستگی استخوانی در زیر پوست کیسه کوچکی بصورت طبیعی وجود دارد که به آن بورس می گویند ولی با فشار کفش این کیسه التهاب پیدا می کند و دردناک می شود.

درمانهای طب فیزیکی ( غیر جراحی ) انحراف شست پا
استفاده از کفش مناسب: نباید کفش فشار زیادی به شست وارد سازد. در مواردی می توان با چکش کاری روی چرم محل شست را گشادتر کرد.قرار نگرفتن محل دوخت و درز کفش روی شست: در برخی کفشها محل دوخت در سمت داخل و روی شست قرار دارد. باید توجه کرد که چرم به تدریج خود را تطابق می دهد و اصطلاحا جا باز می کند اما خط دوخت این خاصیت را ندارد. گاهی تنها توجه به این نکته بیمار را از درد کف پا نجات می دهد.

در کسانی که حرکت شست دردناک است بهتر است کف کفش انعطاف پذیری کمتری داشته باشد تا فشار روی مفصل شست کمترشود.استفاده از ارتوزها مثل لای انگشتی: در مواردی که شست به انگشت دوم فشار وارد می کند و باعث درد می شود لای انگشتی موثر است.در صورت قرار دادن لای انگشتی، باید توجه کرد که اگر اندازه کفش مناسب نباشد، خود لا انگشتی می تواند علایم بیمار را بدتر کند. ارتزهای انحراف شست پا در شرکت تولید تجهیزات ارتوپدی فنی R&R تولید و عرضه می شوند. حفظ حرکت شست با ماساژ و حرکت دادن روزانه شست نیز می تواند کمک کننده باشد.جراحی شست مشکل می باشد و در ۶۰ درصد موارد بخصوص در جوانتر ها با عارضه همراه است.

پزشک انلاین

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

 رهاب

برچسب ها: شست پا ، انحراف ، ارثی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: