کد خبر: ۱۶۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 02
مهم‌ترین عامل مرگ و میر پس از تصادفات بله آمار مرگ بر اثر حمله قلبی و متعاقب آن سکته قلبی در کشور ما بسیار بالا است.
شفا آنلاین>سلامت>حتما این جمله را شنیده‌اید «مهم‌ترین عامل مرگ و میر پس از تصادفات» بله آمار مرگ بر اثر حمله قلبی و متعاقب آن سکته قلبی در کشور ما بسیار بالا است. بالا بودن آمار سکته قلبی و بیماری‌های مربوط به قلب به دلیل کمبود امکانات پزشکی نیست بلکه به دلیل شیوه غلط زندگی امروزی ماست.

به گزارش شفا آنلاین،در واقع برخی از عواملی که ما را در معرض خطر قرار می‌دهند مانند چاقی و دیابت شایع‌تر شده است. ما کمتر به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و دارویی پزشکی مدرن می‌میریم. اما آیا ایده شما درباره یک آینده سالم این است که از طریق جراحی بای پس قلب خود را بهبود دهیم؟ باید نیازمند شخصی باشیم که پیگیر داروهای ما باشد؟ زندگی با آنژیوپلاستی برای شما خیلی خوب است؟ فکر نمی‌کنید که بهتر است از بیماری‌های قلبی اجتناب کنید. خب آیا می‌توانیم کاری را انجام دهیم تا خطر بالقوه بیماری‌های قلبی را پایین بیاوریم. بله ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که می‌توان کاری کرد تا این امر انجام شود. شما می‌دانید ما در چه ماموریتی هستیم: دادن اطلاعات در خدمت سلامت شما. این تغییرات کوچک را به زندگی روزانه خود اضافه کنید و یک دوز مفید از جلوگیری از بیماری قلبی بدون مراقبتهای واحد قلبی یا نیاز به پمپ‌های بالون داخل آئورت دریافت کنید. اینجا یک سری از کارهایی که پزشکان قلب برای محافظت از قلب خود انجام می‌دهند بیان شده، شما نیز این کارهایی که این پزشکان انجام می‌دهند، انجام دهید تا از بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید.

 

روزی 20 دقیقه دوچرخه سواری کنید
 

شما می‌توانید دوچرخه را کنترل کنید، نمی توانید؟ هنگامی که محققان آلمان 100 مرد با درد ققسه خفیف یا آنژین داشتند، برای هر کدام 20 دقیقه در روز دوچرخه ثابت یا روش شستشوی آنژیوپلاستی انجام دادند، سپس دریافتند که پس از آنژیوپلاستی، 21 مرد مبتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و یا مشکلات دیگر بودند در مقایسه با اینها تنها 6 مرد از مردانی که روی دوچرخه ثابت رفته بودند، مشکل پیدا کردند. فقط به خاطر داشته باشید که اگر در حال حاضر مبتلا به آنژین هستید، باید تنها تحت نظارت پزشک، یک برنامه ورزشی را شروع کنید.
 

چند بار در هفته یک تکه شکلات تلخ بخورید

باور کنید یا نه، چندین تحقیق نشان می‌دهد که شکلات سیاه می‌تواند برای قلب شما خوب باشد. اثرات مفید آن احتمالا به دلیل مواد شیمیایی به نام فلاونوئید است که کمک می‌کند تا عروق منعطف باقی بمانند. ویژگی‌های دیگر این ماده دلچسب، کاهش احتمال ایجاد لخته در شریان ها و جلوگیری از کلسترول بد LDL، اکسیداسیون و به دنبال آن کاهش احتمال تشکیل پلاک است. شکلات تیره همچنین غنی از منیزیم و فیبر است. اما نوشیدن شکلات شیری که قند زیادی دارد باعث افزایش کلسترول می‌شود.

برای جلوگیری از حمله قلبی هر روز صبح یک عدد ب کمپلکس بخورید
وقتی محققان سوئیسی از بیش از 200 مرد و زن خواستند که ترکیبی از سه ویتامین (فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12) یا یک دارونما بعد از جراحی باز کردن عروق قلب، مصرف کنند، دریافتند که سطوح هموسیستئین که یک ماده مرتبط با قلب است، در افرادی که ویتامین مصرف کردند 40 درصد کاهش یافت. گروه شاهد با دارونما هیچ تغییری نکردند. به علاوه گروه ویتامین رگهای خونی بازتری نسبت به آنها که داروی قندی مصرف کرده بودند، داشتند.
 

صدای خود را به هنگام شب ضبط کنید
اگر صدای خروپف خود را شنیدید، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است شما مبتلا به آپنه در خواب باشید. وضعیتی که در آن نفس شما بارها و بارها در طول خواب متوقف می شود. این امر می‌تواند به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی منجر شود و حتی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.
 

هر شب یک ساعت زودتر به رختخواب بروید
 

مطالعه‌ای در هاروارد در مورد 70 هزار زن که کمتر از 7 ساعت خواب داشتند، مشخص کرد خطر ابتلا به بیماری قلبی کمی بالاتر است. محققان معتقدند فقدان خواب موجب افزایش هورمون استرس، افزایش فشار خون و میزان قند خون می‌شود. با این حال، زمان خواب خود را تا حداکثر نه ساعت نگه دارید. همان مطالعه نشان داد که زنان با خواب نه ساعت یا بیشتر، کمی افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را داشتند.
 

دو بار در هفته ماهی بخورید

ماهی را می‌خواهید کباب کنید، سس بزنید، در فر بپزید یا تفت دهید، فقط بخورید. یک تحقیق منتشر شده در مجله موسسه پزشکی آمریکا در آوریل 2002 نشان داد که زنانی که حداقل یک بار در هفته ماهی خوردند، کمتر احتمال ابتلا به حمله قلبی یا مرگ بر اثر بیماری قلبی را نسبت به آنها که ماهی یکبار ماهی مصرف می‌کنند، داشتند. تحقیقات دیگر نشان دهنده فواید سودمند مشابه برای مردان بود. تحقیق بزرگ دیگری نشان داد که مصرف ماهی به صورت منظم خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش می‌دهد. ضربان قلب بی قاعده و سریع، علت اصلی مرگ ناگهانی است.
 

حداقل چهار بار در هفته یک صبحانه با غلات غنی شده بخورید
در یک تحقیق منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در سپتامبر 1999، دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافتند که کل زنانی که 23 گرم فیبر در روز خوردند که اکثر آن را از غلات غنی شده دریافت کردند، نسبت به کسانی که در روز فقط 11 گرم فیبر مصرف کردند، 23 درصد احتمال حمله قلبی کمتر شد. در مردان رژیم غذایی با فیبر بالا خطر حمله قلبی را تا 36 درصد کاهش می‌دهد.
 

هر روز 8 گرم پودر تخم کتان روی غلات صبحانه یا ماست خود بریزید
این روش 2 گرم امگا 3 مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند، اسید چربی سالمی که تحقیقات متعدد نشان داده است که به جلوگیری از بیماری قلبی و کاهش خطر مرگ ناگهانی ناشی از اختلال ریتم قلب کمک می‌کند.
 

سالادی همراه با سس روغن کتان
7 گرم امگا 3 در چنین سالادی وجود دارد که در مطالب قبلی بارها در مورد خواص آن به شما گفته‌ایم و بهترین راه برای ارتقا سلامت کلی بدن شماست.
 

روزانه دو فنجان چای بنوشید

چای سیاه یا سبز باشد مهم نیست. حداقل اینکه نتیجه نشان داده است که تنها 2/4 درصد از 5000 ساکنان سالم روتردام که دو یا چند فنجان چای در طی شش سال نوشیدند یک حمله قبلی داشتند، در مقایسه با آمار 4/1 درصدی حمله قلبی در افرادی که هرگز چای نمی‌نوشیدند. تحلیل عمده 17 تحقیق در مورد مصرف چای نشان داد که سه فنجان در روز حمله قلبی را 11 درصد کاهش می‌دهد.
 

یک مشت فندق در مرغ و سبزیجات سرخ شده بریزید
12 گرم از این آجیل سالم در یک روز می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. ایده جالب در مورد استفاده از فندق این است که آنها را خرد کنید و به عنوان رویه مرغ یا ماهی استفاده کنید، سپس در فر بپزید.
 

در 4 وعده یک هفته خود لوبیا یا نخود را استفاده کنید
محققان در دانشگاه تولان دریافتند کسانی که این توصیه را انجام دادند خطر بیماری قلبی را 22 درصد در مقایسه با افرادی که کمتر حبوبات استفاده کردند، کاهش دادند.
 

روزانه یک عدد آسپرین بچه مصرف کنید
محققان دانشگاه کارولینای شمالی دریافتند که این قرص کوچولو خطر حمله قلبی را نزدیک به یک سوم در افرادی که هرگز بیماری قلبی یا سکته نداشته‌اند در معرض افزایش خطر هستند (به دلیل کشیدن سیگار، افزایش وزن، فشار خون بالا یا بعضی عوامل خطر دیگر را داشتند) کاهش یافت. فقط با پزشکتان چک کنید که مصرف روزانه آن برای شما مشکلی نداشته باشد.
 

روزانه 15 عدد گیلاس بخورید

تحقیقات نشان می دهد آنتوسیانین (مواد شیمیایی گیاهان) که در رنگ قرمز آنها وجود دارد باعث کاهش اسید اوریک در خون می‌شود، نشانگر حملات قلبی و سکته. گیلاس را خارج از فصل چگونه استفاده کنیم؟ سعی کنید گیلاس خشک شده را روی سالاد استفاده کنید یا یک فنجان آب گیلاس را جایگزین آب پرتقال روزانه‌تان کنید.
 

روزانه یک پیمانه لوبیا مصرف کنید
این کار را انجام دهید تا روزانه حداقل 300 میکروگرم فولات مصرف کنید. تحقیقی از تولان در نیو اورلئان نشان داد که افرادی که این مقدار فولات را مصرف کردند خطر سکته قلبی خود را به 20 درصد و خطر بیماری قلبی را 13درصد بیش از کسانی که کمتر از 136 میکروگرم در هر روز مصرف می‌کردند، کاهش دادند. به غیر از لوبیا چه باید مصرف کرد؟ پرتقال (55 میکروگرم)، اسفناج (58 میکروگرم در 1 پیمانه اسفناج خام) کاهوی رومی (میکروگرم در 1 پیمانه) یا گوجه‌ها (27 میکروگرم در 1 پیمانه). از چند سال پیش، آرد گندم با اسید فولیک غنی شده است، شکل ساخته شده فولات، افزودن یک 100 میکروگرم در هر روز به میانگین رژیم روزانه.
 

هر روز یک عدد پرتقال بخورید
یا یک لیوان آب پرتقال بنوشید. پرتقال‌ها همانطور که می‌دانید، منبع مهم ویتامین C هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی که حاوی مقادیر بالایی از این ویتامین هستند، ممکن است خطر سکته قلبی را کاهش دهند، به خصوص اگر شما اهل سیگار کشیدن باشید. از پرتقال خسته شده‌اید؟ جایگزین‌های پرتقال: یک کاسه پر توت فرنگی، یک وعده گلچه‌های بروکسل یا بروکلی یا فلفل قرمز دلمه‌ای، همگی منابع عالی ویتامین C هستند.
 

به جای نوشابه گازدار آب پرتقال بخورید
دلیل این امر مربوط به التهاب است، که پاسخ بدن به صدمه یا زخم است. التهاب مزمن، مرتبط با بیماری قلبی، به شدت تحت تاثیر آنچه که می‌خورید، است. به عنوان مثال، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک دریافتند که نوشیدن آب شیرین شده با گلوکز موجب واکنش التهابی در دواطلبان می‌شود اما نوشیدن کالری مشابه از طریق یک لیوان آب پرتقال این کار را نمی‌کند. آنها نظریه می‌دهند که اثرات ضدالتهابی ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف در آب پرتقال ممکن است مقداری حفاظت را فراهم کند. به جای نوشیدنی‌هایی که بیشتر مواد شیرین کننده در آنها استفاده شده‌اند، آب طعم دار 100 درصد آب انتخاب کنید. مطالعات دیگر در مورد آب پرتقال می‌تواند سطح خون محافظت فولات را تا 45 درصد افزایش دهد و سطح هموسیستئین را 11 درصد کاهش می‌دهد.
 

هر 2 ساعت یک لیوان 30 میلی‌لیتری آب بنوشید
یک تحقیق از دانشگاه لوما لیندار در کالیفرنیا نشان داد که زنانی که بیش از 5 لیوان آب در روز می‌نوشند، به احتمال نصف نسبت به کسانی که کمتر از دو لیوان آب نوشیده بودند، دچار حمله قلبی شدند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که حفظ هیدراتاسیون خوب، جریان خون را به خوبی نگه می‌دارد؛ کم آبی بدن می‌تواند جریان خون را کاهش دهد و خطر لخته شدن را افزایش دهد. آب برای بهتر کردن جریان خون است. نوشیدنی گازدار بی ارزش است.
 

دو بار در هفته غذایتان را با زردچوبه یا زنجبیل طبخ کنید

این مواد خواص ضد التهابی دارند و التهاب ارتباط مهمی با بیماری قلبی دارد.
 

هر موقع احساس اضطرار کردید به دستشویی بروید
تحقیقی در دانشگاه تایوان نشان داد که مثانه ی پر، موجب می‌شود تا ضربان قلب شما سریعتر شود و فشار بیشتری بر روی عروق کرونر ایجاد شود و باعث تحریک آنها برای انقباض می‌شود که می‌تواند منجر به حمله قلبی در افراد آسیب پذیر شود.
 

رفتن به تعطیلات
محققان دانشگاه پیتزبورگ اطلاعات بیش از 12000 مرد میانسال را از مطالعه قلب فریمینگام بررسی کردند و دریافتند که کسانی که به طور مرتب به تعطیلات می روند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را به یک سوم کاهش می‌دهند. نه تلفن همراه، نه لپ تاپ و نه یک چمدان پر از کاغذهای اداری، به شما کمک نمی‌کند تا اثرات کاهش استرس در تعطیلات را به دست آورید که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
 

رانندگی با پنجره‌های بسته و کولر
این کار از تنفس هوای آلوده جلوگیری می‌کند که تحقیقات هاروارد نشان داده است که چیزی که تغییرات ضربان قلب یا توانایی پاسخگویی قلب شما به فعالیت‌ها و استرس‌های مختلف است را کاهش می‌دهد. کاهش تغییرات ضربان قلب، HRV نیز نامیده می‌شود که با مرگ و میر افزایش یافته در میان بازماندگان حمله قلبی و همچنین جمعیت کلی مرتبط است.
 

یک بطری مولتی ویتامین در کابینت آشپزخانه داشته باشید

این قرصها را به یک افزودنی منظم به صبحانه تبدیل کنید. بعد از شش ماه دریافت روزانه مولتی ویتامین‌ها، مشارکت کنندگان در این تحقیق به میزان زیادی سطوح کمتری از پروتئین مرتبط با التهاب نسبت به آنهایی که این ویتامین را دریافت نکردند، داشتند.
 

دعوت از یک دوست برای صرف شام
یک تحقیق منتشر شده در مجله قلب در آوریل 2004 نشان داد که داشتن یک رابطه نزدیک با شخص دیگر، چه دوست چه فامیل می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را در فردی که پیش از این مبتلا به حمله قلبی بوده است، کاهش دهد.
 

توجه به اصول اولیه
دو تحقیق عمده در تابستان سال 2003 نشان داد که همه افرادی که از بیماری‌های قلبی از جمله حملات قلبی جان خود را از دست می‌دهند، حداقل یک یا چند مورد از عوامل خطر معمول مانند سیگار کشیدن، دیابت، فشار خون بالا و یا کلسترول بالا دارند.
 

همراه با ورزش روزانه یک مکمل مصرف کنید
حواستان باشد که این مکمل حاوی آمینو اسید ال-آرژینین و ویتامین‌های C و E آنتی اکسیدان است. مطالعه‌ای که در مجلات آکادمی ملی علوم منتشر شده است نشان می‌دهد که در حالی که ورزش متوسط به تنهایی به کاهش آرترواسکلروز و یا سخت شدن سرخرگ‌ها کمک می کند، اضافه کردن آرژینین و ویتامین‌ها به ترکیب باعث افزایش این اثرات بطور نجومی می‌شود. همزمانی ورزش و مکمل‌های یک اثر سینرژیک را در افزایش تولید اکسید نیتریک ایفا می‌کند که از قلب در برابر انواع مشکلات محافظت می‌کند.
 

مشکلات مربوط به بیدار شدن از خواب
اگر متوجه شدید صبح به سختی از خواب بیدار می‌شوید یا علاقه خود را به فعالیت‌های طبیعی از دست داده‌اید یا فقط احساس اندوه و تاسف دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. شما ممکن است افسرده شده باشید و افسردگی بدون درمان به طرز قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
برچسب ها: حمله قلبی ، سکته ، زندگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: