کد خبر: ۱۶۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 02
چالش زایمان برای زنان در شهرستان قشم یکی از معضلاتی است که سالیان سال با نقش و نگار این خطه عجین شده است
شفاآنلاین>سلامت> چالش زایمان برای زنان در شهرستان قشم یکی از معضلاتی است که سالیان سال با نقش و نگار این خطه عجین شده است .

به گزارش شفاآنلاین، مرگ مادران باردار قشمی یا نوزادان یکی از تلخ ترین اتفاقاتی بود که ابتدا در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) و بعد در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شکل می‌گرفت اما این فاجعه ها در این شهرستان با مرگ مادر لافتی و اعتراض های گسترده شهروند تا حدودی سروسامانی به خود گرفت .

بخش زنان و زایمان تنها بیمارستان(Hospital) قشم از حالت قتلگاه خارج شد تا زنان باردار این شهرستان با روحیه ای تازه و تصویری متفاوت پا به این بیمارستان بگذارند و دیگر آواره شهرستان های دیگر نشوند .

کمبود پزشک متخصص با تزریق چند نیروی تازه نفس ترمیم بخشیده شد اما بخش سونوگرافی این بیمارستان هنوز روی خوشی به زنان قشمی نشان نداده است. وچود یک دستگاه سونوگرافی و هزاران بیمار که هفته ها منتظر نوبت می مانند و نبود متخصص زن در بخش سونوگرافی که اکثریت زنان را ا این بیمارستان فراری داده است .

مرگ و استرس زایمان در این شهرستان به حدی پیش رفت که فراخوانی برای تجمع بانوان مقابل بیمارستان قشم در اعتراض به مرگ(Death) این زن باردار در فضای مجازی منتشر شد که با ورود دستگاه های امنیتی این تجمع برگزار نشد.

نبود پزشک متخصص سونوگرافی زن در این شهرستان سبب ایجاد نارضایتی برای مادران باردار می شود، چرا که رویارویی با پزشک مرد برای برخی از بیماران خانم راحت نیست و آنها ترجیح می دهند یا سونوگرافی را انجام ندهند و یا به مرکز استان مراجعه کنند .

شهرستان قشم با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت سالهاست از کمبود پزشک ، نیروی متخصص و امکانات بهداشت و درمان رنج می برد .
برچسب ها: زایمان ، سلامت ، مرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: