کد خبر: ۱۶۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 01
مردم را نباید ناامید کرد و باید مطالباتشان تعقیب شود و هیچ یک از افراد مسئول، در انجام ماموریت و مسئولیتشان نباید کوتاهی کنند

شفا آنلاین>سلامت>دکتر هاشمی با اشاره به علاقه مندی مردم به استمرار طرح تحول سلامت، افزود: مردم را نباید ناامید کرد و باید مطالباتشان تعقیب شود و هیچ یک از افراد مسئول، در انجام ماموریت و مسئولیتشان نباید کوتاهی کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان ضمن اشاره به حضور فعال رسانه‌ها در انعکاس موفقیت‌های دولت در هفته دولت، گفت: من به عنوان یک هموطن می‌گویم که قطعا کم و کاستی و نقص‌هایی وجود دارد و هیچ یک از ما نمی‌توانیم مدعی باشیم که بدون عیب و ایراد هستیم به خصوص زمانی که در مسئولیت سنگین‌تری قرار می‌گیریم عیوبمان نسبت به موفقیت‌هایمان بیشتر هویدا می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان این که در همه جا و در همه نقاط دنیا افراد با عیب‌ها و نقص‌هایی در مدیریت وجود دارند، افزود: افراد نسبت به استعداد، توانمندی و اخلاص، در انجام امور نیز متفاوت هستند و البته وجود امکانات در رسیدن به موفقیت تاثیرگذار است.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که نباید به مردم امید کاذب داد، افزود: نباید به مردم اطلاعات خلاف داد و از طرفی هم نباید مردم را ناامید کرد چرا که ما در منطقه‌ای هستیم که گرفتاری های زیادی دارد و توانمندی افراد هم بی حد و حصر نیست و باید در حد توانایی خود در حوزه های مختلف اجتماعی، امنیتی و اقتصادی عمل کنیم و البته معتقد هستیم که نظام جمهوری اسلامی ایران موفق عمل می‌کند.

وزیر بهداشت با بیان این که نباید کاستی‌هایمان را به حساب نظام و انقلاب و اسلام بگذاریم، افزود: در هر دوره‌ای یک عده‌ای با رای مردم بر سر کار می‌آیند و می‌روند و منشا اثراتی برای مردم نیز خواهند بود.

دکتر هاشمی با اشاره به علاقه مندی مردم به استمرار طرح تحول سلامت، افزود: مردم را نباید ناامید کرد و باید مطالباتشان تعقیب شود و هیچ یک از افراد مسئول در انجام ماموریت و مسئولیتشان نباید کوتاهی کنند.

وزیر بهداشت افزود: خواهش من این است که به موانع پیش پای مجریان دولت توجه شود و درست است که مردم و نمایندگان آنها مطالباتی دارند ولی اگر جای این عزیزان با مجریان و مسئولین عوض شود متوجه می‌شوند که راه باز نیست و اینگونه نیست که نمی‌خواهند کاری انجام دهند بلکه در مواردی محدودیت هایی وجود دارد.

دکتر هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود مشکلاتی برای بیماران هموفیلی گفت: نباید شرکتهای دارویی هیچ مشکلی برای بیماران هموفیلی به وجود آورند چرا که بیماران مبتلا به هموفیلی حیاتشان به دریافت فاکتورها بستگی دارد. در حال حاضر مشکلی در سطح ملی و استانی مطرح نشده اما پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم بیمه ویژه خدمات دندانپزشکی ایجاد کنیم

وزیر بهداشت در مورد خدمات دندانپزشکی با بیان این که در ابتدای شروع دولت یازدهم کمتر از ۵ درصد خدمات دندانپزشکی در مراکز دولتی ارائه می‌شد، گفت: هدف گذاری ما این بود که به رقم ۲۵ درصد دسترسی به خدمات دندان پزشکی دولتی برسیم که در این برنامه پیشگیری را شروع کردیم و توانستیم در بخش پیشگیری برای ۷ میلیون دانش آموز در ۵ نوبت کار پیشگیری در حوزه دندان را آغاز کنیم و ۳۵ میلیون خدمت انجام شد.

وی با بیان این که در حوزه درمان هدف گذاری در بخش دندانپزشکی برای افراد زیر۱۴ سال برنامه ریزی شد، افزود: در حال حاضر در ۱۰۰۰ کلینیک در سطح کشور خدمات پرکردن، کشیدن دندان برای این گروه سنی به صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر هاشمی با تاکید بر ایجاد کلینیک های ویژه با تعرفه پایین برای ارائه خدمات دندان پزشکی، افزود: مسئله‌ای که می‌تواند در سطح ملی راه گشا باشد بیمه ویژه دندانپزشکی است. خدمات دندانپزشکی(Dentistry) در همه دنیا گرانقیمت است و تحت پوشش بیمه هم قرار ندارد حتی در اروپا و امریکا نیز این خدمات تحت پوشش بیمه نبوده و تنها بیمه های تجاری می‌توانند این خدمت را تحت پوشش قرار دهند.

وزیر بهداشت افزود: امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم بیمه ویژه خدمات دندانپزشکی ایجاد کنیم تا ارائه خدمات دندانپزشکی از سوی دولت به مردم با کمترین هزینه انجام شود و به دنبال این هستیم تا پرداخت از سوی مردم یک مرحله‌ای نباشد و بتوان همانند خدماتی که بانکها ارائه می‌دهند، بیمه ای ویژه دندانپزشکی در نظر بگیریم تا زمانی که فرد نیاز فوری پیدا می‌کند و پولش کافی نیست برای هزینه‌های درمان مشکلی پیدا نکند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما ارائه خدمات دندانپزشکی با قیمت مناسب است و بیمه ها هم منابعی ندارند که بخواهند پوشش بیشتری ایجاد کنند و هدف ما پیشگیری است و در استان همدان نیز به ازای هر نفر که ۲.۳ دندان پوسیده داشت به ۱.۸ کاهش یافته است.

30 تا 35 درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل است

دکتر هاشمی در ادامه با بیان این که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) دولت سرمایه گذار نیست و بخش خصوصی در این حوزه فعال است، افزود: البته بخش خصوصی هم از بخش خصوصی شبه دولتی است مثل تامین اجتماعی، بانک ملی و یا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و البته در لرستان در این حوزه سرمایه گذاری خوبی شده و استان همدان هم می‌تواند ظرفیت خوبی در این بخش ایجاد کند.

وی افزود: در بخش گیاهی و گیاهان دارویی افتتاح سلامتکده طب سنتی در همدان مقدمه ای برای طب ایرانی و طب سنتی خواهد بود و شاهد سرمایه گذاری بیشتری خواهیم بود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که در حوزه تجهیزات پزشکی تا خودکفایی فاصله زیادی داریم، افزود: در حوزه دارو وضعمان بهتر است و در حوزه تجهیزات پزشکی ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید داخل است و رونق غیرقابل تصوری بعد از شروع طرح تحول سلامت در بخش تولید ایجاد شد که علت اصلی آن خرید ۲ هزار میلیارد تومان از شرکت های نوپا و دانش بنیان بود.

وی افزود: در برخی موارد مثل تخت های بیمارستانی اعم از تخت های همراه و بیمار و تجهیزاتی مثل مانیتورها و تجهیزات اتاق‌های عمل، صادرات خوبی آغاز شد و واردات تقریبا از بین رفته و کمک خوبی به رشد تجهیزات پزشکی شده که امیدواریم در دولت دوازدهم ادامه یابد.

ارائه پیشنهاد بیمار خاص بودن به بیماران پروانه‌ای

وزیر بهداشت در ادامه درباره بیماران EB(بیماران پروانه ای) گفت: متأسفانه این بیماری هنوز به عنوان بیماری خاص شناخته نشده که به دولت پیشنهاد دادیم و پیگیر قضیه خواهیم بود به طوریکه طی دو سال گذشته ۵ میلیارد تومان از طرح تحول نظام سلامت اعتبار گذاشتیم و پانسمانشان را به صورت رایگان به درب منازلشان می‌فرستیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در بیماری پروانه ای اندام های انتهایی بیمار از بین می‌رود و مشکلات زیادی دارند، تأکید کرد: باید مراقبتهای لازم برای پیشگیری از تولد بیشتر این بیماران انجام شود به طوریکه در حوزه بهداشت اقداماتی صورت می‌گیرد و امیدواریم حمایت بیشتر بیمه ای یا در قالب بیماران خاص یا به هر نحو ممکن انجام گیرد چرا که این گروه از بیماران و خانواده‌هایشان درد و رنجشان بسیار زیاد است پس نباید برای تأمین مایحتاجشان مشکلی داشته باشند.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص قول های دکتر سمیعی برای ایجاد مرکز جراحی مغز در همدان گفت: در این مورد بنده بی‌اطلاع هستم و اگر پروژه‌ای بوده خود ایشان شروع کردند و اگر با هزینه شخصی این کار صورت می‌گیرد که همه کمک های لازم را انجام خواهیم داد و از سرمایه گذاری ایشان در این زمینه استقبال می‌کنیم.

دکتر هاشمی در خصوص بدهی بیمه ها گفت: در حال حاضر ۲۶۰میلیارد تومان مطالبات بیمه ای از تامین اجتماعی و بیمه سلامت و سایر بیمه ها مربوط به استان همدان است که امیدواریم پرداخت شود.

مجوز استخدم ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی برای بیمارستان های تازه تأسیس و آماده، دریافت کرده‌ایم

وزیر بهداشت همچنین در خصوص اشتغال گفت: وزارت کار در قالب سندی سهم هر سازمان را در اشتغال‌زایی مشخص کرده که امیدواریم بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم کما اینکه در دولت گذشته در بخش سلامت ۵۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه به جای استخدام از بخش خصوصی خرید خدمت کردیم و در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: مجوز استخدام ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی برای بیمارستان‌های تازه تأسیس و آماده دریافت کرده‌ایم که امیدواریم سازمان امور استخدامی تمهیدات لازم را برای به کارگیری آنها حداکثر از سال آینده فراهم کند.

یک راه برای کنترل هزینه‌ها سقف گذاشتن برای دفترچه‌هاست

دکتر هاشمی درباره تعیین سقف برای دفترچه های بیمه گفت: در این زمینه باید سازمان بیمه تصمیم گیری کند اما یک راه برای کنترل هزینه ها سقف گذاشتن برای دفترچه هاست و فکر می‌کنم سازمان های بیمه گر ناچار به انجام چنین کاری شوند چرا که دفترچه ها همانند دسته چک سفید امضا هستند پس باید به جز بیماران خاص در سایر موارد سقف داشته باشد و وزارت بهداشت موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده اما تصمیم نهایی با شورای عالی بیمه است.

وجود سند پیشگیری و درمان سرطان

دکتر هاشمی همچنین درباره نبود مرکز سرطان(Cancer) در استان همدان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از مهمترین مراکز ما در جراحی مغز و سرطان است به طوریکه از استانهای مجاور به علت بالا بودن کیفیت خدمات از نظر تخصصی به این استان مراجعه می‌کنند اما با استانداردها فاصله دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از عملیات احداث مرکز سرطان همدان افزود: کار بتون ریزی این پروژه به اتمام رسیده بنابراین به زودی دستگاه ها تحویل می‌شود البته برای تکمیل کار از بخش خصوصی به ویژه خیرین سرطان و بنیاد ارائه خدمات سرطان استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود سند پیشگیری و درمان بیماران سرطانی عنوان کرد: بخش خصوصی اگر علاقه‌مند به خدمت است ما خدمت رسانی به مناطق محروم و کارهای روی زمین مانده را با مشارکت همکاری آنها انجام می‌دهیم.

علاقه‌ای به تصدی‌گری نداریم

وزیر بهداشت در ادامه با انتقاد از اینکه در استان همدان تقریبا بخش خصوصی در حوزه درمان فعالیت نمی‌کند، تأکید کرد: در همدان و یا حداقل مرکز استان باید حداقل دو یا سه بیمارستان مدرن و خوب بخش خصوصی وجود داشته باشد در حالیکه موارد موجود در قالب خیریه ها ارائه خدمت می‌دهند اما برای سطح استانی که به نام ابوعلی سینا شهرت دارد، اساتید و قدمت خوبی دارد می‌تواند مرکز خوبی برای خلق ثروت در این حوزه از طریق توریسم سلامت باشد.

به گزارش وبدا، دکتر هاشمی در پایان با بیان اینکه علاقه‌ای به تصدی‌گری نداریم، اضافه کرد: استاندار همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان باید، نسبت به جذب سرمایه‌گذار در بخش درمان تلاش کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: