کد خبر: ۱۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 30
زمانی که موز می‌رسد به این معنی است که نشاسته به قند معمولی تبدیل شده است و راحت‌تر هضم می‌شود
شفاآنلاین>تغذیه> زمانی که موز می‌رسد به این معنی است که نشاسته به قند معمولی تبدیل شده است و راحت‌تر هضم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، تا به حال متوجه شده‌اید که موز هر چه بیشتر می‌رسد مزه‌اش تغییر می‌کند و شیرین‌تر می‌شود؟

علت این امر این است که آنزیم‌های موجود در موز به تدریج نشاسته (فرم پلیمری قند که شیرین نیست) را تجزیه و به قند معمولی (دی ساکارید یا مونو ساکاریدهایی که شیرین‌اند) تبدیل می‌کنند. زمانی که موز می‌رسد به این معنی است که نشاسته به قند معمولی تبدیل شده است و راحت‌تر هضم می‌شود. البته با توجه به تحقیقات کیفیت ویتامین‌ها و مواد معدنی با رسیده شدن موز کاهش پیدا می‌کنند. به همین دلیل باید موز در یخچال نگهداری شود.

تحقیقات اخیر در زمینه‌ی خواص موز
محققان(researchers) ژاپنی به نتایج جالبی در رابطه با موز دست یافتند. هرچه موز رسیده‌تر شود خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی آن نیز بیشتر می‌شود. زمانی که موز کاملاً رسیده شود و روی پوست زرد آن دانه‌های قهوه‌ای پدید آید ماده‌ای به نام TNF (فاکتور نکروز تومور)، ماده‌ای که با سلول‌های غیر عادی مبارزه می‌کند را تولید می‌کند. همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که هرچه نقاط تیره‌ی روی پوست موز بیشتر باشد خواص ضد سرطانی آن نیز بیشتر است. علاوه بر این موزی که پوست زرد با دانه‌های تیره روی آن دارد در تقویت ایمنی بدن 8 برابر مؤثرتر از موز با پوست سبز است. 

بهترین زمان برای خوردن موز
بنابراین بهترین زمان برای خوردن موز زمانی است که کاملاً رسیده باشد. اما اگر از دیابت(Diabetes) نوع دوم رنج می‌برید یا می‌خواهید از افزایش سریع قند خونتان جلوگیری کنید، بهتر است موز رسیده را با کره‌ی بادام زمینی میل کنید چرا که چربی سرعت جذب قند توسط جریان خون را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید موز را زمانی که هنوز سبز رنگ است میل کنید.
برچسب ها: موز ، تغذیه ، نشاسته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: