به گزارش شفا آنلاین:حیدر امینی در نشست خبری که در ارتباط با بیست و هفتمین کنگره چشم ‌پزشکی ایران برگزار شد، در خصوص تعرفه‌های پزشکی افزود:حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در کشور به بیماری گلوکم مبتلا هستند که متاسفانه حدود ۸۰ درصد بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند زیرا این بیماری بدون علامت است.

 

وی اظهارداشت: افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند و همچنین افراد مسن توصیه می‌شود به صورت منظم و دوره‌ای به چشم‌پزشک مراجعه و از سلامت بینایی خود مطمئن شوند  چراکه این مسئله در جلوگیری از پیشرفت این بیماری و تشخیص به موقع آن ضرورت دارد.

 

دبیرعلمی بیست و هفتمین کنگره چشم ‌پزشکی ایران با اشاره به مشکلات چشمی بیماران مبتلا به دیابت عنوان کرد: خونریزی داخلی چشم در بیماران مبتلا به دیابت شایع‌ است و سلامت بینایی آنها را با خطر مواجه کرده به همین دلیل به بیماران دیابتی و افرادی که دچار تغییر در میزان قند خون می‌شوند تاکید می‌شود برای اطمینان از سلامت چشم و شبکیه به چشم ‌پزشکی مراجعه کنند.

امینی در پایان گفت: اپتومتریست‌ها نمی‌توانند وارد حیطه درمان و تشخیص بیماری‌های چشم شوند اما متاسفانه با بی توجهی اپتومتریست‌ها مرز فعالیت بین چشم ‌پزشکان و اپتومتریست‌ها دچار مشکل شده که این مساله برای بیماران خطراتی را به همراه خواهد داشت.سلامت