کد خبر: ۱۶۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 30
پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی نوعی پروتئین شدند که به مانند سنسورهای ورزشی در بدن عمل کرده و می تواند تغییراتی مشابه ورزش کردن در جریان خون ایجاد کند. این قرص ها تاثیرات مثبتی در بهداشت جسمی و سلامت بدن داشته و مصرف کنندگان بدون عرق کردن و خسته شدن، می توانند از مزایای فعالیت های ورزشی بهره مند شوند.
شفا آنلاین: تیمی از پژوهشگران با شناسائی نوعی پروتئین ویژه و فرایند عملکرد آن بر جریان خون، دریافتند که داروهای ساخته شده بر پایه این پروتئین می تواند تاثیرات مفید و مشابه انجام تمرینات ورزشی <Sports exercises>بر بدن داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی نوعی پروتئین شدند که به مانند سنسورهای ورزشی در بدن عمل کرده و می تواند تغییراتی مشابه ورزش کردن در جریان خون ایجاد کند. این قرص ها تاثیرات مثبتی در بهداشت جسمی و سلامت بدن داشته و مصرف کنندگان بدون عرق کردن و خسته شدن، می توانند از مزایای فعالیت های ورزشی بهره مند شوند.

محققان در این مطالعات اثرات یک ترکیب آزمایشی Yoda1 را بر عملکرد پروتئین Piezo1 بررسی کردند. بر اساس این یافته ها مشخص شد که فرایند فوق موجب افزایش جریان خون و فشار در دیواره های اندوتلیوم می شود که مشابه رویدادهای رخ داده در بدن طی فعالیت های بدنی است و بر این اساس می توان داروئی تولید کرد که مصرف آن تاثیرات مشابه ورزش کردن در بدن را دارد.

در این مطالعات مشخص شد  زمانی که قلب طی فعالیت های ورزشی اقدام به پمپاژ خون در بدن می کند، پروتیئن های ویژه ای به نام Piezo1 در رگ های خونی موجودات خونگرم افزایش یافته و به ان ها فشار وارد می کند. در ادامه و طی فرایند واکنشی بدن، تعادل الکتریکی بدن تغییر یافته و جریان خون در داخل رگ ها تسریع می شود. این فعل و انفعالات منجر به محدود تر شدن جریان امنقالی خون به معده و سیستم گوارش شده و از سوی دیگر خون وارد شده به مغز و عضلات افزایش پیدا می کند. این فرایند دقیقا مشابه شرایطی است که در حین ورزش کردن برای انسان رخ می دهد.

در همین رابطه پرفسور دیوید بیچ (David Beech) از اساتید و پژوهشگران دانشگاه لیدز در انگلستان اعلام کرد: «اگر ما موفق به فهم عملکرد این سیستم شویم، قادر به ارائه تکنیک هایی خواهیم شد که می تواند در مواجه با برخی از مهمترین بیماری های جسمانی که گریبانگیر جوامع مدرن شده است، مفید باشد. ما می دانیم تمرینات ورزشی می تواند بدن انسان را در برابر بیماری های مختلفی از جمله سکته؛ بیماری های قلبی و بسیاری از دیگر عوارض جسمی ایمن کرده و در این مطالعات یک سیستم فیزیولوژیکی شناسایی شده  است که در آن مشخص می شود فرایند ورزش در بدن پستانداران  چگونه است.»


علاوه بر موارد فوق، محققان در این مطالعات اثرات یک ترکیب آزمایشی Yoda1 را بر عملکرد پروتئین Piezo1 بررسی کردند. بر اساس این یافته ها مشخص شد که فرایند فوق موجب افزایش جریان خون و فشار در دیواره های اندوتلیوم می شود که مشابه رویدادهای رخ داده در بدن طی فعالیت های بدنی است و بر این اساس می توان داروئی تولید کرد که مصرف آن تاثیرات مشابه ورزش کردن در بدن را دارد.

محققان در این رابطه  اعلام کردند که با تغییر پروتئین Piezo1 در روده می توان یک گام به ساخت و تولید یک داروی مفید برای کنترل سندرم Cardiometabolic و دیگر بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 نزدیکتر شدthehealthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: