کد خبر: ۱۶۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 25
یک ماده معدنی است که در تولید هموگلوبین نقش دارد.کمبود اهن می تواند سبب انمی فقر اهن شود که در این حالت اکسیژن کافی به مغز نمیرسد و خستگی و عملکرد ناقص مغزی ایجاد میشود

آهن :

شفا آنلاین:یک ماده معدنی است که در تولید هموگلوبین نقش دارد.کمبود اهن می تواند سبب انمی فقر اهن شود که در این حالت اکسیژن کافی به مغز نمیرسد و خستگی و عملکرد ناقص مغزی ایجاد میشود .همچنین کمبود اهن در دوره نئوناتال سبب تغییر میلیناسیون و اسیب به نفوذ پذیری مغز می شود.

منیزیم :
علاوه بر نقشی که در استحکام استخوان دارد در انتقال ایمپالس های عصبی هم نقش دارد.منابع غذایی حاوی این ماده شامل حبوبات ، اجیل ، غلات ، سبزیجات ، با رنگ سبز تیره می باشند.

منگنز :
در متابلیسم کربوهیدرات ها و عملکرد مغز دخیل است.منابع غذایی حاوی این ماده شامل:غلات کامل حبوبات اجیل می باشد.

مس :
در متابلیسم اهن و عملکرد مغز نقش دارد.کمبود مس می تواند سبب کم خونی اختلال در پاسخ سیستم ایمنی تغییر در گیرنده های شیمیایی و کاهش سطح نوروترنسمیتر ها شود. منابع غذایی حاوی این ماده شامل:گوشت و جگر شکلات غلات و میوه جات خشک می باشد.

روی :
نقش مهمی در حفظ غشای سلولی و محافظت سلول ها دارد. منابع غذایی حاوی این ماده شامل:گوشت ماهی ماکیان شیر و لبنیات جگر غلات کامل می باشد.

سلنیوم :
برای سنتز برخی هورمون ها و جلوگیری از اسیب سلولی مفید است. منابع غذایی حاوی این ماده شامل:غذا های دریایی کلیه جگر و گوشت می باشد.

پزشک آنلاین

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: