کد خبر: ۱۶۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
دکترفاضل درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :رئیس جامعه جراحان ایران درباره روز پزشک گفت: من به شخصه معتقدم که پزشک نیاز به روز ندارد و معمولا روزها برای مشاغل و حرفه هایی جذابیت دارد که جامعه با آن بیشتر آشنا شوند. اما حرفه پزشکی محدود به یک روز نیست و همه روزها می تواند روز پزشک باشد.
دکترایرج فاضل درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارداشت :اما در خصوص روز تولد ابوعلی سینا باید بگویم که اعتقاد دارم که همه ما باید تلاش کنیم تا تقدس حرفه ای و جایگاه اجتماعی پزشکان را حفظ کنیم.

منتخب سازمان نظام پزشکی تهران درباره اولویت های کاری اش در رابطه با مدیریت این سازمان نیزگفت: با توجه به اینکه سازمان نظام پزشکی محل رجوع پزشکان و مردم است باید آمادگی لازم را برای پذیرش و رسیدگی به خواسته های آنها داشته باشیم. اما اولویت های من بررسی و پیگیری قانون نظام سلامت است که البته با اعمال اصلاحاتی باید تقویت شود. مساله دوم بحث کرامت انسانی پزشکان است که باید در همه جوانب به آن توجه جدی داشته باشیم.
وزیراسبق بهداشت ودرمان افزود: موضوع بعدی هم بحث بیمه ها است چون بیمه ها به وظایف شان به درستی عمل نمی کنند و هم بیماران و هم پزشکان متضرر می شوند، باید به آن رسیدگی کرد.
دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که آیا شما هم برای ریاست سازمان نظام پزشکی کاندیدا شده اید یا خیر، خارنشان کرد: امکانش هست که حضور داشته باشم اما در هر صورت امیدوارم هرکسی که انتخاب شد با کمک سایر اعضاء بتواند مشکلات موجود را تا حد امکان حل و فصل کند.
وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط و ارتباط بسیار خوبی میان مجلس، دولت(وزارت بهداشت) و سازمان نظام پزشکی برقرار است و به ندرت شرایط این چنینی را شاهد بوده ایم. از این رو فکر می کنم، شرایط کنونی می تواند بسترساز یک ارتباط خوب و تعامل مناسب باشد و باید همه ما به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
با درود و تشکر از استاد فاضل عزیز.
ایشان بدرستی به این موضوع مهم اشاره نمودند وآن اینکه هر روز روز پزشک است و همه جا باید از مقام شامخ پزشکان قدردانی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: