کد خبر: ۱۶۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 22
دکترعلیرضا سلیمی ،رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران درآستانه روزپزشک تاکید کرد:
شفاآنلاین :عضو منتخب هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با تبریک روز پزشک گفت: از آنجا که فرآیند برگزاری انتخابات نظام پزشکی یکی از موارد بسیار جامع، کامل و مبتنی بر دموکراسی در سیستم اداری جمهوری اسلامی ایران است، انتخاب رییس سازمان نظام پزشکی هم با اهمیت ویژه ای همراه است.


دکتر علیرضا سلیمی درآستانه اول شهریور مصادف با روز پزشک درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهارکرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی پایان تیرماه سال جاری در کل کشور برگزار شد و پس از آن نمایندگان شهرهای مختلف انتخاب شدند. حالا هم قرار است روز سوم شهریور ماه رییس کل این سازمان انتخاب شود و همه ما وظیفه داریم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تصریح کرد: به اعتقاد من رییس سازمان نظام پزشکی باید اقتدار لازم را داشته باشد تا بتواند در مقابل مشکلات پیش رو سربلند بیرون بیاید. چراکه فرد منتخب در مجامع مختلف به عنوان نماینده پزشکان شناخته می شود. از این رو اقتدار، جایگاه و منزلت اجتماعی اش باید سرآمد سایرین باشد. به هرحال همه اصناف تمایل دارند که صنف شان با قدرت در مقابل مسائل و مشکلات ایستادگی کند و این میسر نخواهد شد مگر آنکه رییسی لایق و شایسته در راس کار باشد.

دکتر سلیمی تصریح کرد: البته ناگفته نماند که این دوره از انتخابات با دلخوری ها و ناراحتی هایی مواجه بود و با حرف های گفته و ناگفته بسیاری همراه شد،.ضمن آنکه در روند انتخابات به صورت الکترونیکی هم با اشکال مواجه شدیم که امیدوارم با ریزبینی و درایت همه نمایندگان از سراسر کشور بهترین گزینه را برای تصدی این پست انتخاب کنیم تا جبران مافات شود.

رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران در خصوص افراد واجد شرایط برای ریاست سازمان نظام پزشکی گفت: جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده و اعضاء دغدغه های شان را مطرح کرده اند. ما به اتفاق آراء بر این باور هستیم که فرد منتخب باید از نظر سابقه، تجربه، سن و مقبولیت در جامعه پزشکی ارجح باشد.درهمین راستا به نظرم اینجانب استاد دکترفاضل کاندیدای اصلح برای ریاست کل سازمان نظام پزشکی هستند.

دکتر سلیمی در پایان ضمن اشاره به اولویت های کاری اش در این دوره نظام پزشکی خاطرنشان کرد: من به شخصه به دنبال مطالبات اصلی جامعه پزشکی هستم و به عنوان نخستین مطالبه در پی حفظ شان، جایگاه و منزلت پزشکان هستم که متاسفانه در چند سال اخیر مورد هجمه برخی از افراد وبرخی رسانه ها قرار گرفته است. دومین مساله هم بحث تعرفه هاست که باید به طور جدی آن را پیگیری کنیم. در قوانین سازمان نظام پزشکی به صراحت آمده که این سازمان باید نقش موثری در تعیین تعرفه ها داشته باشد اما عملا در دوره قبل چنین چیزی را شاهد نبودیم و در بحث تعرفه ها در حق بسیاری از پزشکان اجحاف جدی شد و سازمان نظام پزشکی هم کار اثرگذاری را انجام نداد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: