کد خبر: ۱۶۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
عوارض عفونت لثه فقط محدود به دهان و دندان‌ها نبوده و کمترین عارضه آن، خونریزی لثه، بوی بد دهان، لق شدن و از دست رفتن دندان‌ها است
شفاآنلاین>سلامت> عفونت‌های لثه بعد از پوسیدگی دندان رتبه شایعترین بیماری‌های دهان و دندان را به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که 60 تا 70درصد افراد جامعه از آن رنج می‌برند.، اما از آنجایی که این بیماری علائم حاد و اورژانسی ایجاد نمی‌کند معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، این درحالی است که عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران شاخه اصفهان معتقد است: عوارض عفونت(Infection) لثه فقط محدود به دهان و دندان‌ها نبوده و کمترین عارضه آن، خونریزی لثه، بوی بد دهان، لق شدن و از دست رفتن دندان‌ها است.

دکتر جابر یقینی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی می‌گوید: متأسفانه ارتباط عفونت‌های لثه با سکته‌های مغزی، سقط جنین، تولد نوزاد نارس و بسیاری ازبیماری‌ها مانند دیابت به اثبات رسیده است، اما متأسفانه آنقدرها که باید جدی گرفته نمی‌شود.

 این متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ادامه می‌دهد: اغلب این بیماران زمانی برای درمان مراجعه می‌کنند که بسیار دیرشده و گاه نمی‌توان کار خاصی برای آنها انجام داد یا نیاز به درمانی پیچیده‌تر وجود دارد. وی تصریح می‌کند: بهترین روش برای درمان بیماری‌های لثه رعایت بهداشت دهان(Mouth)، مسواک زدن صحیح دندان‌ها، مراجعه منظم به دندانپزشک و کنترل بیماری در مراحل اولیه است.
برچسب ها: دندان ، عفونت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: