کد خبر: ۱۶۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 19
چاقی کودکان سلامت آنها را در خطر قرار می دهد، متاسفانه اغلب خانواده های ایرانی تک فرزند یا دو فرزند دارند و به همین دلیل رسیدگی به آنها افزایش پیدا کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات چاقی علوم‌پزشکی‌تهران گفت: چاقی و کم‌تحرکی کودکان ایرانی افزایش پیدا کرده و سلامت آن‌ها به خطر افتاده است.

به گزارش شفا آنلاین،سروش رئیس بیمارستان شریعتی‌  و رئیس مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه چاقی در کودکان ایرانی افزایش پیدا کرده و این نگران کننده است، گفت: چاقی کودکان سلامت آنها را در خطر قرار می دهد، متاسفانه اغلب خانواده های ایرانی تک فرزند یا دو فرزند دارند و به همین دلیل رسیدگی به آنها افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به معضل استفاده از تلفن همراه، تبلت و بازی های رایانه ای در کودکان ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفاه شاهد آن هستیم که کودکان به جای ورزش و تحرک بیشتر سراغ گیم و تبلت می روند و این موضع موجب  بی تحرکی کودکان ایرانی و عامل چاقی در آنها شده است.

سروش رواج مصرف فست فود در خانواده های ایرانی را از عوامل ابتلا به چاقی در کودکان ایرانی دانست و گفت: متاسفانه اغلب کودکان ایرانی فست فود، سیب زمینی سرخ کرده، شکلات، شیرینی و آب میوه مصنوعی که حاوی چربی یا شکر هستند وموجب اضافه وزن(Overweight) و چاقی می شوند مصرف می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات چاقی(Obesity) و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پدر و مادرها توصیه کرد: نگاه خود را به مصرف فست فود و در اختیار قرار دادن تبلت برای بچه ها تغییر دهند و وزن کودکان خود را کنترل کنند.

سروش به کمبود محیط های ورزشی به عنوان یک معضل در افزایش چاقی و کم تحرکی اشاره کرد و گفت: باید محیط و شرایط لازم برای ورزش و تحرک مردم به خصوص کودکان فراهم کنیم اما متاسفانه امکانات کافی نیست.

رئیس بیمارستان شریعتی‌ افزود: از طرفی وضع اقتصادی مردم برای ثبت نام کودکان در کلاس های ورزشی خوب نیست و بسیاری از پدر و مادرها روزی چند شیفت کار می کنند که در نتیجه فرصتی برای تحرک خود و فرزندانشان پیدا نمی کنند.
برچسب ها: چاقی ، کم تحرکی ، اضافه وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: