کد خبر: ۱۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 19
وزارت بهداشت و درمان در چهار سال گذشته کارنامه قابل قبولی به جا گذاشته که بنا بر گفته نمایندگان مجلس انطباق برنامه با اسناد بالادستی و تحولات چشمگیر در حوزه سلامت مهم‌ترین نمادهای آن است
شفا آنلاین>سلامت>نمایندگان مردم در خانه‌ملت با ارزیابی مثبت عملکرد وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، تاکید دارند که منابع پایدار برای طرح تحول با حمایت مجلس تعریف خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت و درمان در چهار سال گذشته کارنامه قابل قبولی به جا گذاشته که بنا بر گفته نمایندگان مجلس انطباق برنامه با اسناد بالادستی و تحولات چشمگیر در حوزه سلامت مهم‌ترین نمادهای آن است.

حال با توجه به پیشنهاد مجدد سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و درمان دولت دوازدهم، نمایندگان کمیسیون‌های مختلف با ارزیابی برنام های ارایه شده، برنامه این وزیر پیشنهادی را مثبت قلمداد کردند.

رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس از مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های دکتر هاشمی توسط نمایندگان خبر داده و محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفته است که دکتر هاشمی می‌تواند در چهار سال آینده با مدیریت خوب سکان نظام سلامت را به خوبی هدایت کند.

علاوه بر اظهارات این نمایندگان، نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید دارد که این وزیر پیشنهادی تعامل مناسبی با جامعه پزشکی برقرار کرده و در حوزه منابع مالی طرح تحول با همدلی و همسویی مشکلات را برطرف و منابع پایداری را برای آن تعریف خواهیم کرد.

نوبخت: انطباق صددرصدی با برنامه‌های وزیر بهداشت/ تعریف منابع پایدار برای طرح تحول با حمایت مجلس

 علی نوبخت حقیقی در خصوص عملکرد وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، تصریح کرد: در بررسی معاون نظارت مجلس به منظور تایید انطباق برنامه‌های وزرا با اسناد بالادستی مشخص شد، برنامه‌های  وزارت بهداشت(Ministry of Health) صد در صد با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند چشم انداز، دیدگاه های مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهمتر از همه خود برنامه ششم توسعه انطباق دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: طی یک سال اخیر مشکلاتی در حوزه نظام سلامت به وجود آمد که  خوشبختانه در جلسات مشترک با دکتر هاشمی ، این نگرانی ها رفع شد و مقرر گردید برای اصلاح برخی مشکلات اقدام شود. .

وی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد تعامل مناسبی با جامعه پزشکی و حفظ حریم آنها با همکاری مجلس و سازمان نظام پزشکی(Medical System) و انجمن های علمی تخصصی صورت بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: باید تلاش شود با کمک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مشکلاتی که در حوزه منابع مالی طرح تحول سلامت پیش آمده است، با همدلی و همسویی برطرف شود و منابع پایداری را برای آن تعریف کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس   تصریح کرد: با تاکید و موافقت جناب وزیر و در راستای برنامه ششم توسعه، نظام ارجاع و بهره گرفتن از پزشکان خانواده و عمومی در دولت دوازدهم از دو استان فارس و مازندران به سایر استانهای دیگر نیز تعمیم و اجرا خواهد شد.

رجبی: جمع بندی نمایندگان از برنامه ها و عملکرد دکتر هاشمی مثبت است

فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برنامه های پیشهادی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در روزهای گذشته برنامه های وزاری مختلف دولت از جمله دکتر هاشمی توسط نمایندگان بررسی شد و با توجه به عملکردهای مثبت و قابل توجه وی در دولت یازدهم و اجرای برنامه طرح تحول سلامت، مجلس نظر مثبتی در خصوص دکتر هاشمی دارد

عثمانی: با توضیحات دکتر هاشمی قانع شدم و به او رای می دهم/ با مدیریت دکتر هاشمی، حوزه بهداشت مانند درمان متحول می‌شود

 محمد قسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در این خصوص، افزود: یکی از انتقادهایی که من داشتم این بود که در چهار سال گذشته به حوزه درمان بیش از بهداشت توجه شده و با دلایل وزیر بهداشت قانع شدم که به این بخش نیز در برنامه دکتر هاشمی برای چهار سال آینده قابل توجه شده است.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از آرای غیر سیاسی  دکتر روحانی ناشی از عملکرد خوب وزیر بهداشت بود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد در چهار سال آینده، بخش بهداشت مانند درمان متحول خواهد شد و ما در این حوزه مهم به استانداردهای جهانی نزدیک تر می شویم .

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، همکاری وزارت رفاه را در اجرای کامل طرح تحول سلامت ضروری دانست و تاکید کرد: طی چهار سال اخیر نه تنها این همکاری صورت نگرفت، بلکه دست اندازهایی هم در مسیر وزارت بهداشت ایجاد کردند که امیدواریم با تغییر نگاه در وزارت رفاه این مشکل حل شود؛ چون در غیر این صورت نه تنها وزارت بهداشت، بلکه کل کشورو مردم صدمه می بیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: