کد خبر: ۱۶۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
برابر بررسی های معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی 95 درصد برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، منطبق و همسو با شرح وظایف و سیاست های کلی ابلاغی رهبری و برنامه ششم توسعه و همچنین تکالیف قانونی احکام دائمی است و موردمغایر ندارد.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: برابر بررسی های معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی 95 درصد برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، منطبق و همسو با شرح وظایف و سیاست های کلی ابلاغی رهبری و برنامه ششم توسعه و همچنین تکالیف قانونی احکام دائمی است و موردمغایر ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، سید مرتضی خاتمی امروز چهارشنبه در دومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی به عنوان موافق وی سخن گفت.

خاتمی اظهار کرد:آنچه مولفه مهمی در مدیریت نظامات گوناگون است سلامت و برنامه ریزی و سیاست گذاری است که به این مهم از ستاد تا رده های صف، دانشگاه، بیمارستان و شبکه ها توجه شده و ضمن پایه گذاری آن در برنامه های آتی مورد توجه جدی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: مهم ترین فعالیت بهداشتی در دنیا، ایجاد و تقویت نظام پیشگیری و توجه به محرومین، عشایر، حاشیه شهرها در گذشته بوده که در برنامه های آتی نیز اجرا می شود.
این نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت اضافه کرد: از جمله شاخص های بین المللی در نظام سلامت ، عدالت در سلامت، ساماندهی نیروی انسانی، توسعه منابع نیروی انسانی براساس بار بیماری، شاخص دسترسی و دستیابی و ارتقای سطح سواد سلامت ، شاخص پاسحگویی و کاهش پرداخت از جیب مردم در جهت نیل به اهدافی که در دنیا مورد توجه است.

وی افزود: در طرح تحول سلامت گام های مهمی برداشته شده است به گونه ای که رئیس سازمان بهداشت جهانی در سفر به ایران اشاره کرد که ایران از نظر نظام سلامت در مسیری درست قرار دارد و طرح تحول سلامت قابل عرضه به کل دنیا است.

خاتمی اضافه کرد: تمرکز زدایی و توجه به شایسته سالاری در برنامه وزیر توجه جدی شده است، از مهم ترین روش های موثر در کاهش بزهکاری و آسیب اجتماعی ، ارتقای مهارت های زندگی در قالب بندهای پیشنهادی وزیر دیده شده همچنین توجه به تکنولوژی نوین و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده با فراهم کردن زیر ساخت در چهار سال گذشته مورد توجه بوده و در چهار سال آینده نیز مورد توجه است.

وی گفت: در زمینه بهبود وضعیت سلامت و ارتقای نظام پیشگیری چندین سند ملی در مورد سلامت داریم که در برنامه وی مورد توجه قرار گرفته از جمله سند ایمن و رشد خردسالان، سلامت مادر و کودک و تغذیه، آب و هوای سالم، کنترل عوامل خطر، سوانح و حوادث ، سلامت کارکنان و زندانیان به صورت دقیق و علمی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود افزود: در منابع علمی امروز، بیشترین علت بیماری استرس است. مهم ترین روش کاهش آن، اصلاح شیوه زندگی است که در برنامه وزیر وجود دارد.
خاتمی گفت: تقویت نظارت و اولویت بهداشت بر درمان، تمرکز وتقویت سازمان فوریت های پیش بیمارستانی در چهار سال گذشته مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی وزیر منطبق با شاخص های روز دنیا و منطبق با قوانین بالادستی و برنامه ششم توسعه، گفت: برنامه های وزیر، سلامت کشور را 10 رتبه ارتقا داده که امیدواریم با همان رای بالا، توفیق خدمت مجدد به مردم ایران را کسب کند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت وظایف گسترده ای دارد از جمله سیاست گذاری و نظارت و ارایه خدمات و خرید خدمت، وزیر پیشنهادی بهداشت، شخصیتی است که از نظر علمی سرآمد و ممتاز و صاحب نام در سطح بین المللی و با صدها مقاله در مجامع بین المللی، پژوهشگر و محقق است.

خاتمی اضافه کرد: در مورد وزیری صحبت می کنم که کارنامه روشن چهارساله و تجربه گران سنگ وزارت را دارد. در یک کلام طرح مهمی را به نام طرح تحول سلامت در کشور به اجرا در آورده که براساس آن بار بر زمین مانده بزرگی برداشته شده است و زیرساخت های بهداشتی درمانی اصلاح شده و برابر یک چهارم کل تخت های موجود در این چهار سال به تخت های بیمارستان اضافه و مراکز درمانی تجهیز و دسترسی ها بهبود و پرداخت از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی گفت: دکتر هاشمی در طول دوره چهارساله وزارت بالغ بر 300 سفر کاری بالغ بر 600 شهر و روستا را داشته که این مفهومی جز توان و تحرک و نشاط و انگیزه نمی تواند داشته باشد و این مهم ریشه در اعتقادات دارد براین اساس کسی که صاحب این اعتقاد است باید چنین انگیزه ای داشته باشد. درواقع وی همان جایی بودند که باید باشند.

خاتمی افزود: وی همچنین با حرکتی که در مناطق محروم به عنوان مداوای مردم انجام می داد فرهنگ پرداخت زکات علم را نهادینه کرد.

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از روز گذشته (سه شنبه 24 مرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و قرار است نمایندگان ملت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به وزیران پیشنهادی رای اعتماد دهند.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: