کد خبر: ۱۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 17
پوست هم یکی از آن مواردیست که با تغذیه ی صحیح میتوان به شادابی و شفافیت آن کمک کرد .
شفا آنلاین:اگر به دنبال یک پوست شفاف و سالم<Clear and healthy skin> هستید مطلب فوق را بخوانید .

به گزارش شفا آنلاین:پوست بدن بخصوص صورت یکی از مهمترین نقاط برای تشخیص بیماری و یا مشکلات درونی بدن است به همین علت به علائم و واکنشهای آن باید بسیار دقت کرد . لکه و چروکیدگی پوست ، تیرگی پوست و .. هرکدام نشانه ی کمبود یکسری موادمغذی و یا علائم یکسری از بیماریها را نشان میدهد .امروزه تاثیر تغذیه بر ارگانهای بدن بر هیچکس پوشیده نیست . پوست هم یکی از آن مواردیست که با تغذیه ی صحیح میتوان به شادابی و شفافیت آن کمک کرد .

مصرف بالای میوه ها و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند باعث شفافیت و درخشانی پوست صورت میشوند . روغن زیتون ، بادام ، گردو ، کنجد منابع غنی ویتامین E طبیعی هستند و باعث پرشدن بافت صورت میشوند به همین علت مصرف این خوراکی ها در حد اعتدال و با توجه به نیاز روزانه توصیه میشود .

تیرگی ها و یا کبودی هایی که بر روی پوست بدن ایجاد میشوند با کمک ویتامین C و ویتامین K قابلیت تسریع در بهبودی دارند . میوه ها و سبزیجات بخصوص سبزیجات برگ تیره مثل اسفناج منابع اصلی این دو ویتامین هستند .ویتامین ث به خودی خود باعث کلاژن سازی و سفت تر شدن بافت صورت میشود . مصرف منابع طبیعی ویتامین ث در کنار مکمل درمانی البته زیر نظر پزشک میتواند در سفت تر شدن بافت بدن بسیار موثر باشد .

سلنیوم باعث افزایش خاصیت کلاژن سازی و جلوگیری از پیر شدن و چروک شدن بافت پوست بخصوص صورت میشود . ماهی ، غذاهای دریایی ، حبوبات و غلات منابع غنی سلنیوم هستند .یک نکته ی مهم که شاید بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند حفظ رطوبت بافت صورت است ! این رطوبت با شستشوی بیش از اندازه ی صورت میسر نمیشود و این کار نتیجه ی عکس نیز دارد چون باعث از بین رفتن یک لایه چربی محافظتی روی پوست میشود به همین دلیل مصرف یک مرطوب کننده ی مناسب برای تمام افراد با هر جنس و سنی توصیه میشود .
در مبحث بعدی به ماسکهای خوراکی و خانگی مناسب برای بافت صورت اشاره خواهیم کرد .

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: