کد خبر: ۱۶۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
آمار و ارقام نشان می هد که بیماری های ناشی از آلودگی آب و هوا عامل مرگ یک چهارم خردسالان است
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه هشدار داد خطرات ناشی از آلودگی آب و هوا به مراتب خطرناک تر از بیماری ابولا و ویروس اچ.آی.وی برای کودکان زیر پنج سال است.

به گزارش شفا آنلاین،آمار و ارقام نشان می هد که بیماری های ناشی از آلودگی آب و هوا عامل مرگ یک چهارم خردسالان است.

هر ساله یک میلیون و 700 هزار خردسال به علت مشکلات زیست‌محیطی از جمله آلودگی‌های آب‌وهوایی جان می‌دهند. استنشاق هوای آلود، دود سیگار، مصرف آب آلوده و بهداشت ناکافی از جمله عواملی هستند که مرگ این کودکان را عمدتا در کشورهای فقیر رقم می‌زند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت(WHO) که به تازگی درباره آلودگی زیست محیطی منتشر شده است، سالانه 570 هزار کودک به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از استنشاق دود و هوای آلوده جان‌شان را از دست داده‌اند.

بر اساس این آمار، سالیانه حدود 360 هزار کودک بر اثر ابتلا به اسهال ناشی از نبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تسلیم مرگ می شوند. 270 هزار کودک در نخستین ماه زندگی جان می‌دهند. حال آنکه با فراهم کردن آب نوشیدنی سالم می‌توان جلوی آن را گرفت.

بر اساس این گزارش، 200 هزار کودک بر اثر مالاریا می‌میرند که می‌توان با تمهیدات زیست‌محیطی از آن پیشگیری کرد. همچنین دویست هزار کودک هم به علل دیگر از جمله مسمومیت زیست‌محیطی امکان ادامه زندگی را از دست می‌دهند.

بر اساس گزارش ماه فوریه سازمان بهداشت جهانی آلوده‌ترین شهرها عمدتا در قاره آسیا و آفریقا و در کشورهای فقیر جهان جای گرفته‌اند و تهدیدی جدی برای زندگی میلیون‌ها نفر محسوب می‌شوند. این در حالی است که آمریکا، اروپا و اقیانوسیه از این آلودگی‌ها دور هستند.

داده‌های اخیر نشانگر ارتباط بالای قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در محیط‌های داخلی و خارجی، با بیماریهای قلبی و عروقی و همچنین سرطان(Cancer) می‌باشد. علاوه براین، مطالعات انجام شده نقش آلودگی هوا را در ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله عفونت‌های حاد تنفسی و بیماری‌های انسداد مزمن ریوی به خوبی نشان داده است.
برچسب ها: ابولا ، مالاریا ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: