کد خبر: ۱۶۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
پیش‌بینی می‌شود طی دهه آینده بروز سرطان افزایش 2 برابری داشته باشد که هرچند وزارت بهداشت مراکز جامع سرطان را راه‌اندازی کرده ولی شاید برای سال‌های آتی این مسئله کفاف نیاز کشور را ندهد

شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشکده معتمد با اشاره به اینکه در دهه آینده پیش‌بینی می‌شود بروز سرطان به ۲ برابر برسد، گفت: خیرین باید نگاه عمیق‌تری به مسئله ورود به موضوع تحقیقات بیماری‌های مزمن داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، کیوان مجیدزاده در نشست خبری که در پژوهشکده معتمد برگزار شد به موضوع مهم‌ترین دستاوردهای این پژوهشکده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تأثیر استفاده از گیاه پنج‌انگشت در درمان درد دوره‌ای سینه و سلول‌درمانی سرطان با استفاده از سلول‌های دندریتیک همچنین طراحی عناصر داده‌ای مورد نیاز سرطان کولر رکتال در ایران از جمله مهم‌ترین این دستاوردها بوده است.

وی افزود: بررسی تأثیر میدان‌های مغناطیسی بر ترمیم بافت و زخم بیمار، تولید آنتی‌بادی با فعالیت دوگانه به منظور از بین بردن سلول‌های توموری و تحریک سیستم ایمنی(Safety system) علیه تومورهای سرطانی نیز از دیگر اقداماتی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده معتمد با اشاره به اجرای طرح غربالگری رایگان طی 2 فاز عملیاتی در منطقه محروم پاکدشت ورامین و تألیف فصلی از کتاب بین‌المللی استفاده از نانوساختارها در دارورسانی هوشمند و هدفمند از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده در سال گذشته بود.

مجیدزاده از عقد تفاهم‌نامه مشترک میان گروه مطالعات تجربی سرطان انستیتوی کارولینسکای سوئد و پژوهشکده معتمد خبر داد و گفت: عقد قرارداد همکاری بین این پژوهشکده، دانشگاه شریف و دانشگاه برکلی آمریکا جهت ایجاد کرسی پژوهشی منعقد شده است.

وی در ادامه به موضوع پزشکی شخص‌محور اشاره کرد و گفت: به دلیل پروفایل ژنتیکی متفاوت افراد ممکن است 10 نفر مبتلا به یک نوع از سرطان(Cancer) بوده ولی برای آنها درمان‌های متفاوت نیاز باشد. بنابراین دنیا به سمت شخصی‌سازی شدن درمان پیشرفته که این مسئله با توجه به زمینه‌های ژنتیکی فرد در نظر گرفته می‌شود و ما نیز در این پژوهشکده تلاش کردیم اقداماتی در این راستا داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده معتمد از برگزاری کنگره‌های سرطان پستان، طب فراگیر و سارکوما به صورت همزمان از 26 تا 28 مهر خبر داد و اعلام کرد: اساتید برجسته داخلی و خارجی در این کنگره‌ها حضور دارند و جدیدترین دستاوردهای علمی را مطرح می‌کنند. از طرفی به دلیل چالش بین متخصصین طب سنتی و رایج سعی کرده‌ایم در کنگره طب فراگیر از هر دو بخش حضور داشته و فضای تبادل‌نظر فراهم شود.

مجیدزاده گفت: سرطان‌های سارکوما هرچند که جزو سرطان‌های شایع نیستند ولی پیچیدگی‌های علمی و تخصصی خود را داشته و تقریباً متولی متمرکز جدی ندارند که ما سعی کرده‌ایم مرکزی را برای تشخیص و درمان این سرطان توسط جهاد دانشگاهی آماده کنیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی دهه آینده بروز سرطان افزایش 2 برابری داشته باشد که هرچند وزارت بهداشت مراکز جامع سرطان را راه‌اندازی کرده ولی شاید برای سال‌های آتی این مسئله کفاف نیاز کشور را ندهد.

رئیس پژوهشکده معتمد افزود: لازم است خیرین توجه بیشتری به این مسئله داشته و از حوزه مدرسه‌سازی که امروز در آن به شرایط مطلوب رسیده‌ایم عبور کنند و نگاه عمیق‌تری به کارهای تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های مزمن و حمایت‌های مالی از این بخش داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: