کد خبر: ۱۶۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 13
پارگی رباطهای ACL و PCL همچنین میتواند بر اثر وارد شدن ضربهی مستقیم به زانو باشد. در بین ورزشکاران، بازیکنان فوتبال بیش از همه دچار این آسیب میشوند، این درحالی است که هر کسی با هر سطح فعالیتی ممکن است بر اثر بروز اتفاق سادهای مانند پریدن به شیوهی ناصحیح، به این آسیب دچار شود.
درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانوی پا(ACL ,PCL) با ورزش وجراحی

شفا آنلاین:پارگی رباطهای زانو مانند رباط ACL و PCL معمولا زمانی رخ میدهد که زانو با حرکتی ناگهانی و سریع میچرخد در حالی که کف پا همچنان روی زمین ثابت است. پارگی رباطهای ACL و PCL همچنین میتواند بر اثر وارد شدن ضربهی مستقیم به زانو باشد. در بین ورزشکاران، بازیکنان فوتبال بیش از همه دچار این آسیب میشوند، این درحالی است که هر کسی با هر سطح فعالیتی ممکن است بر اثر بروز اتفاق سادهای مانند پریدن به شیوهی ناصحیح، به این آسیب دچار شود.

به گزارش شفا آنلاین:آسیبهای رباط زانو معمولا بر اثر باز کردن زانو با فشار زیاد و در خارج از محدودهی حرکتی آن یا چرخش ناگهانی زانو رخ میدهند و ممکن است هر یک از رباطهای صلیبی یا جانبی درگیر شوند. چنین آسیبهایی که به رباطهای زانو وارد میشود، لازم است که حتما توسط یک جراح با تجربه و ماهر در این زمینه، مانند جراح ارتوپد مورد ارزیابی قرار بگیرد.در صورتی که از درد زانو رنج میبرید و احتمال پارگی رباط صلیبی در شما وجود دارد حتما به جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو مراجعه کنید

آسیب های رباط زانو
پارگی رباطهای زانو معمولا بر اثر یک حادثه ناگهانی ( مانند آسیبهای ورزشی، زمین خوردن یا تصادف ماشین ) است. پارگی رباط موجب درد و بی ثباتی مفصل زانو و احساس خالی کردن زانو میشود. پارگیهای رباطهای زانو به سه درجه 1 و 2 3 تقسیم میشود ( از پارگی جزئی تا پارگی کامل ) که تعیین درجهی پارگی رباط بر این اساس است که بر اثر پارگی رباط، استخوانهای مفصل زانو تا چه حد از هم باز شده اند.

به طور کلی هر گونه پارگی رباط که موجب بیثباتی و خالی کردن زانو در هنگام انجام ورزش یا انجام کارهای روزانه شود ( ناتوانی عملکردی برای شخص ایجاد کند ) میتواند موجب بروز درد بسیار شدید و همچنین ایجاد آسیبهای دیگر به سایر ساختارهای مفصلی ( مینیسک و غضروف مفصلی ). چنین پارگیهایی معمولا برای درمان نیاز به انجام عمل جراحی دارند.

پزشک آنلاین

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: