کد خبر: ۱۶۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 08
طرح تحول سلامت مورد حمایت سازمان های بیمه گر است تاجایی که 79 درصد منابع را سازمان های بیمه گر تقبل کرده اند حال با این شرایط ضمن حمایت کامل از طرح تحول سلامت باید کنترل مصرف داشته باشیم
شفا آنلاین>سلامت>نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر کار، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان مجلس، با هدف عملکرد و برنامه های این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی  در تشریح دستور کار امروز سه شنبه 17 مردادماه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: طرح تعیین نحوه جذب کارگزاران بیمه کشاورزی و طرح تمدید قانون مالکیت علمی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت که هر دو طرح از سوی اعضا تایید شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون بهداشت برای عضویت در کمیته نظارت بر حوزه سلامت و ایمنی غذا در دستور کار بود که آقایان احمد حمزه و همایون هاشمی انتخاب شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارایه برنامه های خود در دولت دوازدهم از دیگر دستور کار کمیسیون بود.

وی یادآور شد: در این نشست وزیر کار مواردی همچون تلاش برای فقرزدایی، ایجاد اشتغال روستایی، اورژانس اجتماعی(Social Emergency)، تحت پوشش قرار گرفتن گسترده نیازمندان در حوزه بهزیستی و توسعه تعاونی ها در سطح کشور را از برنامه های خود معرفی کرد.

نوربخش: پایداری منابع راه حل ادامه فعالیت سازمان های بیمه گر/کسری 18درصدی تأمین‌اجتماعی در ابتدای دولت یازدهم

در این نشست سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی درباره اقدامات این دستگاه، افزود: در ابتدای دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی با 18 درصد کسری بودجه مواجه بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شد تا این مقدار کاهش یابد.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که پایداری منابع و مصارف و روی پا نگه داشتن صندوق های بیمه امری جدی است که باید در دولت جدید مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش تاکید کرد: طرح تحول سلامت مورد حمایت سازمان های بیمه گر است تاجایی که 79 درصد منابع را سازمان های بیمه گر تقبل کرده اند حال با این شرایط ضمن حمایت کامل از طرح تحول سلامت باید کنترل مصرف داشته باشیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی(Social Security) ادامه داد: ورود به بازار سرمایه از دیگر اقداماتی است که مورد توجه قرار گرفته است از سویی دیگر در استراتژیک دیگری قصد داریم تا بیمه شدگان تامین اجتماعی را سهام دار کنیم که این مهم به نوبه خود برنامه ای کارشناسی است زیرا سازمان تامین اجتماعی باید مدیریت سهام را وارد بخش خصوصی کند.

علیجانی:دولت دوازدهم به حوزه آسیب های اجتماعی ورود کند

در ادامه محسن علیجانی نماینده تهران با مثبت ارزیابی کردن اقدامات وزارت کار در دولت یازدهم، تصریح کرد: باید در دولت جدید به حوزه آسیب های اجتماعی ورود بیشتری داشت و برای ادامه طرح تحول سلامت همراهی بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور و حضور جوان ها در تعاونی های بزرگ نیز امری ضروری است از سوی دیگر توجه بیمه های اشتغال زا مانند بیمه قالیبافان نیز باید مورد حمایت واقع شود.

سروش:برنامه وزارت تعاون برای عبور از بحران صندوق های بازنشستگی ارائه شود

در ادامه این نشست نمایندگان مجلس نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند در این میان ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته وزارت کار در دولت یازدهم، افزود: واقعیت آن است که پرداختی غیرمتعارف به کادر درمان باعث شد تا بدهکاری ها زیاد شود و همین امر منجر به نارضایتی جامعه پزشکی شد .

وی ادامه داد: باید مشخص شود که برنامه های وزارتخانه برای عبور از بحران صندوق های بازنشستگی چیست.

عابدی: مراکز نگهداری معلولان باید مورد توجه قرار گیرد

در ادامه حیدرعلی عابدی به سن بازنشستگی پرداخت و مواردی را ذکر کرد که باید وزارت کار در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین توجه به مرکز نگهداری معلولان از دیگر دغدغه های این حوزه به شمار می رود که باید مورد حمایت قرار گیرند همچنین پشتیبانی لازم نسبت به خانواده معتادان صورت پذیرد.

شیویاری: وزارت تعاون در دولت دوازدهم باید به دور از سیاسی کاری فعالیت کند

یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه نیز ضمن تقدیر از اقدامات وزارت کار در دولت یازدهم، تاکید کرد: باید این وزارتخانه در دولت جدید مسئولانی را به کار گیرد که به دور از سیاسی کاری فعالیت خود را دنبال کنند.

وی گفت: ما در حوزه های انتخابیه خود حساسیت زیادی داریم و باید در این حوزه ها کارهای زیادی صورت گیرد.

خاتمی: قوانین ضدکارگری باید مورد بازنگری قرار گیرد

مرتضی خاتمی یادآور شد: جلوگیری از فروپاشی صندوق ها و نگاه به فقرزدایی از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گرفت اما لازم است در دولت جدید قوانین و مقررات متناقض که بعضا ضدکارگری است مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس تاکید کرد: باید ورود جدی در زمینه بالانس منابع و مصارف وجود داشته باشد از سویی دیگر به حوزه های فنی و حرفه ای توجه شود واز ظرفیت آنها استفاده گردد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: