کد خبر: ۱۶۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 08
با گذشت حدود نیم قرن از تأسیس رشته‌های توانبخشی و ارائه خدمات به جامعه، بسیاری از همکاران متخصص توانبخشی برای انجام فعالیت از بدیهی‌ترین اصول کار حرفه‌ای محروم هستند
شفا آنلاین>سلامت>عدم‌ پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه‌گر هرساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،اتابک وثوقی ــ عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران اظهار داشت: با گذشت حدود نیم قرن از تأسیس رشته‌های توانبخشی و ارائه خدمات به جامعه، بسیاری از همکاران متخصص توانبخشی(Rehabilitation) برای انجام فعالیت از بدیهی‌ترین اصول کار حرفه‌ای محروم هستند.

وثوقی اظهار داشت: علی‌رغم شیوع اختلالات توانبخشی در جامعه و پرداخت هزینه‌های گزاف و طولانی‌مدت خانواده‌ها برای درمان، هنوز هم مشکل عدم‌پوشش خدمات توانبخشی پابرجاست و کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: عدم‌پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی(Speech Therapy) و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه‌گر، هرساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

 عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی تأکید کرد: خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی "هیچ بیمه‌ای" ندارند. این حق هر کودک  است که در صورت لزوم  از این خدمات استفاده کند.

وثوقی افزود: سلامت و زندگی سالم و جلوگیری از معلولیت حق تمام فرزندان و زنان و مردان این کشور است. جامعه توانخواهان و جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواهان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستند.

این متخصص گفتاردرمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "بیمار و خانواده‌اش نباید دغدغه و رنجی، جز رنج بیماری داشته باشند" تصریح کرد: برای خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی اعلام می‌کنند که برای دولت بار مالی به‌همراه دارد، حتی پوشش بیمه‌ای را برای مناطق محروم و جلسات محدود و استاندارد نپذیرفتند.

عضو انجمن گفتاردرمانی در ادامه تصریح کرد: سؤال اینجاست که؛ جایگاه توانبخشی در نظام سلامت کشور چیست؟ متولی حوزه توانبخشی چه نهاد و سازمانی است؟! چرا بیمه توانبخشی هنوز قانون ندارد؟

وثوقی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های قانونی و رسمی که انجمن‌های علمی کاردرمانی و گفتاردرمانی انجام داده، هنوز به نتیجه نرسیدیم و واقعاً نمی‌دانیم چه کنیم! همکاران سراسر کشور خود را برای اعتراض صنفی و تحصن مقابل وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: