کد خبر: ۱۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 08
.درد خفيف پشت عمومي ترين شكل درد عضلاني است ديگر درد های عمومي اسکلتی عضلانی شامل تاندونيت درد عضلاني و فشار وشكستگي مي باشد
شفا آنلاین:دردهای اسکلتی عضلاني, استخوان ها ,عضلات, ليگامنت ها, تاندون ها واعصاب را تحت تاثير قرار مي دهد و مي تواند حاد با آغازی سريع وبا علامات شديد وجدی يا مزمن و دراز مدت باشد.درد های اسکلتی عضلاني <Musculoskeletal pain>مي توانددريک منطقه ياگسترده ودامنه دار باشد.


به گزارش شفا آنلاین:درد خفيف پشت عمومي ترين شكل درد عضلاني است ديگر درد های عمومي اسکلتی عضلانی شامل تاندونيت درد عضلاني و فشار وشكستگي مي باشد

روش های پیشگیری از دردهای مزمن اسکلتی عضلانی
برنامه ی کار و پیشگیری از دردهای اسکلتی عضلانی
برای پیشگیری از دردهای اسکلتی عضلانی سعی کنید تغییر در وضعیت بدهید و به جای نشستن مداوم، برای انجام برخی کارها بلند شوید. اگر در حال سفری طولانی هستید، توقف های کوتاه و منظم کنید کمی قدم بزنید.ورزش های ساده مثل نمونه های زیر می توانند فشار را کم کرده، ستون مهره ها را ورزش داده و وضعیت بدنی را بهبود بخشند و از بروز دردهای اسکلتی عضلانی پیشگیری کنند. این ورزش ها را می توان نشسته یا ایستاده انجام داد. همیشه تمرین ها را به آرامی انجام دهید و اگر احساس درد کردید ، بی درنگ آن را متوقف کنید.

ورزش روی صندلی و پیشگیری از دردهای اسکلتی عضلانی
برای پیشگیری از دردهای اسکلتی عضلانی ورزش های مختلفی هستند که می توانید نشسته روی صندلی انجام دهید. این تمرین ها به کشش پشت و نیز کاهش ناراحتی و تنش کمک می کنند. با گردن و شانه های شل و کف پاها روی زمین تمرین را شروع کنید.بر تنفس خود تمرکز کنید و آهسته سر را دور خود بچرخانید در پایان شانه ها را بالا بیندازید.برای پیشگیری از درد های اسکلتی عضلانی گردن و پشت را صاف نگه دارید و دست ها را در پشت صندلی به هم قلاب کنید. آن ها را کمی بالا بیاورید و به بالا نگاه کنید.برای پیشگیری از درد های اسکلتی عضلانی دست ها را بالای سر ببرید در حالی که کف دست رو به بالاست، در همین حال نفس را تو بدهید و دست ها را قلاب کنید. این حالت را تا پنج شماره نگاه دارید.

پزشک آنلاین

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: