کد خبر: ۱۶۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 04
سوراخ کردن گوش باید همراه با توجه و مراقبت از محل آن باشد که درد و عفونت در پی نداشته باشد.
شفاآنلاین>سلامت>سوراخ کردن گوش نوزادان و بزرگسالان نیاز به مراقبت‌های ساده‌ دارد که اگر انجام نشود، حتما درد و عفونت زیادی در پی دارد. پس باید به آن اهمیت دهید.

به گزارش شفاآنلاین،سوراخ کردن گوش باید همراه با توجه و مراقبت از محل آن باشد که درد و عفونت در پی نداشته باشد. استفاده آسان و بی‌دردسر از گوشواره، باید مراقبت از جعبه آن را نیز به همراه داشته باشد! بله جعبه جواهرات و گوشواره شما، در واقع همان ناحیه‌ای است که گوشواره را به آن آویزان می‌کنید. پس مراقبت آن باشید تا عفونت نکند و باعث بسته شدن سوراخ گوش نشود.


مراقبت‌های بعد از سوراخ کردن گوش

 

1. گوشواره مخصوص

بعد از سوراخ کردن گوش ،باید از یک گوشواره مخصوص استفاده کنید که اگر سوراخ کردن گوش در نرمه گوش باشد، بعد از 6 هفته می‌توانید گوشواره مخصوص را کنار بگذارید و اگر در بخش غضروفی باشد، باید تا 12 هفته از آن استفاده کنید.

2. لمس کردن گوش

بعد از سوراخ کردن گوش ، به هیچ عنوان نباید محل سوراخ را لمس کنید، زیرا ممکن است باعث عفونت شود. مگر اینکه بخواهید آن را تمیز و ضدعفونی کنید که باید قبلا دستانتان را کاملا با صابون بشویید.

3. مراقب روسری یا کلاه باشید

هر چیزی که به روی گوش‌ها بسته می‌شود، ممکن است آن را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد عفونت در آن شود. پس مراقبا این آیتم ها باشید.

4. تعویض لباس

این یک هشدار جدی است، خیلی از افرادی که سوراخ کردن گوش را انجام داده‌اند، می‌دانند که گیر کردن گوشواره به لباس و آن هم در زمانی که گوش تازه سوراخ شده است، چقدر دردناک و آزاردهنده است.

5. شامپو

از شستن محل سوراخ گوش با شامپو و شوینده‌های مخصوص مو بپرهیزید، زیرا مواد موجود در این گونه مواد ممکن است باعث عفونت شدید آن شوند. می‌توانید با یک پوشش پلاستیک، روی گوش را ببنیدید تا در حمام خیس نشود.

6. خوابیدن

خوابیدن هم از کارهایی است که افراد دیگر روی حرکات بدنشان تسلطی ندارند، پس مراقب باشید تا گوش و گوشواره به جایی گیر نکند. رو بالشی تمیز و بدون بافت درشت تهیه کنید.


 

نشانه عفونت بعد از سوراخ کردن گوش چیست؟

 

خارش و سوزش

ترشح مایع زردرنگ

قرمزی و تورم محل سوراخ

دردناک شدن محل سوراخ

درمان خانگی عفونت گوش

 

ضدعفونی کردن و درمان عفونت بعد از سوراخ کردن گوش

 

1. روزی 3 مرتبه با الکل و پنبه تمیز ( گوش پاکن )محل سوراخ را کاملا تمیز و ضد عفونی کنید.

2. یادتان باشد که باید هر دو طرف گوش را تمیز کنید.

3. حتما بدنه گوشواره را هم با الکل ضدعفونی کنید و از استفاده از گوشواره‌ای که با گوش عفونی تماس داشته است، جدا بپرهیزید.

4. قبل از داخل کردن مجدد گوشواره، آن را به یک پماد ضد باکتری آغشته کنید.

 

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش در نوزادان

 

وضعیت نوزادان درباره سوراخ کردن گوش ، بسیار حساس‌تر است. بیس و پایه مراقبت، همانیست که در بالا به آن اشاره کردیم، اما باید نکات مهم دیگری را هم در نظر بگیرید:

1. روزانه چند مرتبه گوش نوزاد را چک کنید تا در صورت بروز عفونت، سریعا متوجه آن شوید و به درمان آن بپردازید.

2. اگر وضعیت عفونت گوش نوزاد (Infected baby ear)نگران کننده شد، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا نوزاد را از نظر سلامت گوش و شنوایی بررسی کند ( ممکن است به شنوایی نوزاد در اثر عفونت آسیبی برسد ).

3. در حمام خیلی مراقب گوش نوزاد باشید تا در معرض رطوبت نباشد، حتما با یک پوشش پلاستیکی گوش نوزاد را بپوشانید تا مواد شوینده و آب با آن تماس پیدا نکنند.

4. فقط از جنس طلا برای گوشواره استفاده کنید (یا گوشواره‌ای با روکش طلا). هر جنس دیگری ممکن است سبب عفونت شود. البته این توصیه را بهتر است بزرگسالان هم انجام دهند تا بهبود تورم و درد ناشی از سوراخ کردن گوش سریع تر و کمتر شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: